#5 , 28 dec 2015 13:49
Ja, deze werken perfect... Kijk, het water hoopt zich op in de afvoerbuis en kan daar niet meer weg. Ofwel springt de brander uit op vlamstoring, ofwel als er veel water in de afvoerbuis zit begint dit na enige tijd aan de aansluiting van brander met afvoer te lekken en loopt zo over het branderhuis weer in het ganse systeem. Nogmaals, volgens de onderhoudsfirma is dit een defect en geen verstopping. Zij zeiden onmiddellijk dat dit voor de aannemer was wegens 'verborgen gebrek/defect.' Voor de rest trekt mijn schouw nog goed, dus een verstopping lijkt me vreemd te zijn.
Zo slim als ik was heb ik nog een 2e CV technieker laten komen, een kennis. En deze sprak onmiddellijk dezelfde woorden. Defect zit in de afvoerbuis, niet aan de brander. Dus 2 techniekers die hetzelfde zeggen...
Ik wil gewoon zeker zijn dat ik dit niet allemaal zelf ga bekostigen en dat ik daarna problemen krijg als het wel voor de aannemer blijkt te zijn. Maar ik krijg de indruk dat ik eens bij een echte advocaat mijn verhaal moet gaan halen. Alleen weegt dat op tegen de kosten van de herstelling? Groot deel van de keuken moet open gebroken worden en schouw en plat dak en zelfs de aansluiting naar de ketel. Niet meteen een klein werkje en dat voor een probleem of lek in de dubbelwandige buis?