Hallo,
Op 30 april 2014 eindigde het huurcontact dat ik had afgesloten.
Tot op heden heb ik nog steeds geen afrekening ontvangen van de voorschotten die ik nog 4 maanden in 2014 heb betaald.
Er staat duidelijk in het contract dat deze voorschotten forfaitair zijn. De voorgaande jaren ontving ik wel een afrekening.
Er zijn nogal eens discussie ontstaan over de inhoud van de afrekening.
Zo heb ik in het verleden rookmelders meebetaald als huurder,...
Het contract dat ik heb getekend rept met geen woord wanneer de afrekening gemaakt wordt. Als ik het hele contract er op na lees heb ik enkel maar plichten en geen rechten als huurder.
Ik had graag een afrekening ontvangen. Ik heb al elk jaar geld teruggekregen. Bij het einde van het huurcontract heb ik de huisbaar een papier laten ondertekenen dat de gemeenschappelijke kosten van 2014 en 15 kubieke meter gratis water van een paar jaar geleden nog openstaande kosten waren. Er werd een rekening nr vermeld waarop de 30 euro voor het gratis water en het eventuele teveel betaalde bedrag aan gemeenschappelijke kosten kon terugbetaald worden.
Dit is elk jaar hetzelfde liedje. Ik moet heel veel tijd en energie steken in het bekomen van een afrekening terwijl dit zo voorzien is door de wet.
Een aangetekend schrijven maakt zelfs geen indruk op de huisbaas, dat heeft een omgekeerd effect, dan volgen er een paar scheldmails.
Over het gratis water was het antwoord dat ik niet alles tot op de komma moest narekenen,...
Ik zou graag deze periode asap willen afsluiten en nog iets of wat van de openstaande kosten recupereren.
Wie weet raad?
ik schat dat er mogelijk nog een bedrag tussen de 70-150 euro openstaat in mijn voordeel.
Volgens mij gokt de huisbaar er heel hard op dat ik dit niet de moeite ga vinden om me hiervoor moe te maken.
AS kost me geld, advocaat gaat waarschijnlijk al na 1 uur duurder zijn dan het openstaande bedrag,...
Is er nog een andere optie die een snelle oplossing biedt?
Alvast bedankt.