Geachte,
In 2012 werd een huurovereenkomst voor 9 jaar getekend met het Sociaal Verhuurkantoor (SVK). In deze overeenkomst werd het vroegtijdig opzeggen door de verhuurder voor eigen gebruik uitgesloten.[/b]
De overeenkomst loopt nog tot 2021.
Het appartement staat op de naam van mijn ouders, maar was altijd voorzien voor mij.
Tijdens het gesprek met het SVK was er blijkbaar een misverstand bij mijn ouders (misschien speelt de Duitstaligheid van mijn ouders hier een rol, misschien ook niet), waardoor zij begrepen hadden dat het wél nog degelijk mogelijk is het contract vroegtijdig te verbreken voor eigen gebruik.
Blijkt echter niet zo te zijn en mijn ouders hebben dit ook in het contract geparafeerd. Dus op papier is alles prima in orde (vooral voor het SVK dan).
Nu ben ik erg wanhopig op zoek naar een mogelijkheid om de overeenkomst alsnog te kunnen beëindigen - en dit zo snel mogelijk. Het verhuis was gepland voor juli 2016...
Volgende week ga ik alleszins nog op gesprek in het SVK, maar ik zou graag op voorhand weten wat de mogelijkheden zijn.
Idealiter zou er een oplossing moeten zijn waardoor het SVK ook gewoon akkoord gaat met het verbreken van de overeenkomst. Het is allerminst mijn intentie om er een rechtszaak of strijd van de maken. Ik heb gewoon echt mijn appartement nodig... En gezien de feiten besef ik dat het er niet goed voor staat.
Een kleine anekdote: de buren van het appartement stonden in het verleden al eens aan onze deur om te klagen over de huurder van ons appartement. Blijkbaar was er een relationele ruzie met heel wat agressiviteit en noodzaak tot interventie door de politie. Dat past niet echt goed in dat appartementsgebouw...
Voor de rest doet de huurder volgens mij alles volgens de regels, dus verder geen aanknopingspunten...
Ik dank u bij voorbaat.
Hoogachtend,
MMW