klopt.@denlowie: da's de wereld op zijn kop. De oplossing is gewoon meer en beter controleren op drank en drugs,
Er zal nooit genoeg interesse zijn in openbaar vervoer om dat enigszins rendabel (kostprijs bvb de helft van taxirit) uit te voeren buiten de grote stadskernen. Ik zie ook de nood niet. Je hoeft niet uit te gaan met het openbaar vervoer, dat kan je perfect met de auto. Alleen moet je dan niet drinken of ervoor te kiezen om een alternatief te hebben (taxi, overnachten, ...).gekoppeld aan goed openbaar vervoer. Het is een kip of ei situatie: vanuit het dorp waar mijn moeder woont is de laatste bus naar Brussel om 20:45 (17 km afstand), uiteraard neemt dan niemand de bus om eens uit te gaan, behalve indien ze zin hebben in een nachtwandeling terug naar huis (eerste bus terug tijdens het weekend om 06:45).
Vorige maand hadden we een trouw in Gent. Ik drink niet, maar omdat het laat kon worden (en dus ook m'n inschattingsvermogen daalt), hebben we een hotel geboekt. Duur? ja (allez, 70 euro inclusief deftig ontbijt voor 2 personen), maar minder duur dan een autoongeval. Moeten we de overheid daar ook een tussenkomst voor vragen?