#9 , 12 dec 2015 15:43
Ik verdedig niet de verhuur van krotten waar de schimmel het moeilijk krijgt om zich te handhaven door het water dat van de muren loopt maar anderzijds, men bezoekt altijd een pand en zoals een verhuurder die ik ken in Brussel me zegt: 'des pigeons dans ce secteur, ça n'existe pas' of anders gezegd: men weet in het algemeen zeer goed wat men krijgt voor de overeengekomen prijs. 600 Euro voor een goede, geïsoleerde woning met 2 of 3 slaapkamers...ergens op de heide of in de Ardennen misschien ja, niet in een stad of in de buurt van openbaar vervoer. Als je zoiets huurt dan weet je dat het niet perfect zal zijn en ben je bereid dat erbij te nemen in ruil voor een lagere prijs. Moet het allemaal goed zijn: kijk dan naar het segment vanaf 900 EUR. Nogmaals, die EPC zegt niet zoveel, het is een dom geconcipieerd systeem.
Wanneer ik in een ander topic het relaas lees van een verhuurder wiens woning ongeschikt dreigt te worden verklaard omdat een huurder die huursubsidie wilde krijgen niet toegelaten toestellen had gekoppeld aan een op zich reglementaire installatie dan knoop ik gewoon in mijn oren dat ik er steeds moet voor zorgen dat mijn vraagprijs boven de bovengrens voor de huursubsidie ligt zodat die fratsen niet kunnen voorkomen. De afgelopen jaren heeft iedereen die een huis kon kopen dat echt wel gedaan en dat reflecteert zich in de kwaliteit van de huurders die zich melden. Enfin, da's mijn indruk. Kandidaten genoeg maar meestal ofwel problemen met betalingscapaciteit, ofwel ergens een combine waarbij 'creatief' omgegaan wordt met één of andere uitkering, of blijkt dat ze met 6 willen wonen in een woning geschikt voor maximaal 4 personen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.