#6 , 21 aug 2008 15:35
@ Alizée :
waarschijnlijk heb ik me wat ongelukkig uitgedrukt waarvoor mijn excuses!
Ik had ook uit je posting helemaal niet begrepen dat ze met open voordeuren koken, en evenmin dat ze met zo een groep roken in de gemeenschappelijke delen.
Inderdaad moet er van hen, de medebewoners van het appartementsgebouw, ook begrip worden opgebracht voor jouw standpunt.
Een syndicus kan hier misschien orde op zaken stellen door ieder van hen, en om niet al te veel op te vallen, alle bewoners in het algemeen, te laten weten dat roken in de gemeenschappelijke delen, o.a. trappenzaal niet kan, evenmin als het koken met open voordeuren zonder gebruik te maken van de voorhanden zijnde dampkap.
Als je buren dan toch zo graag samenhokken, kunnen ze misschien een rooster opstellen, vandaag bij de ene gaan koken, met gesloten voordeur en dampkap aan, morgen bij de andere, en dan kunnen ze daar gelijk binnen blijven om te roken (met gesloten voordeur). Dan zijn die problemen gelijk van de baan, sparen ze kosten uit (koken voor 1 of koken voor 10 maakt niet zoveel verschil qua energie - aankopen voor 1 of voor 10 = tijd uitgespaard en kunnen ze dan nog gezamelijk de vaat doen, wat ook weer waterbesparing oplevert.
Filouke