Situatie: Ik reed in de kustlaan, in de buurt van de panne, de kustlaan bestaat uit een rechte baan, dorp, rechte baan, dorp. Ik kom uit een dorp en trek op, dus op het lange stuk dat richting het volgende dorp ga, op dat stuk mocht je nog 50, terwijl ik wel al aan een 70-80 reed. Nu komt er daar een zwaantje uit een straat van rechts (geen voorrang) even zijn kop buitensteken en rijd terug achteruit. Ik rem wat af en rij er voorbij. Hij haalt mij in en laat mij stoppen.
Daarop zegt hij dat ik noooit ging kunnen stoppen zijn en moest hij doorgereden zijn dat ik er op zat, wat klinkklare onzin is, ik kon nog 20 keer stoppen.. Maar goed, hij ging mij dan een pv aansmeren voor onverantwoord rijgedrag, hij vroeg me of ik daar akkoord mee ging, en om erger te vermijden en omdat ik niet wist of hij de straf hoger of lager kon laten gaan, zei ik maar "ja zeker..". Maar toen hij men rijbewijs zag , zag hij dat ik nog geen twee jaar reed en zei hij dat hij men rijbewijs normaal moest afpakken voor twee weken, maar liet me dan maar gaan met een waarschuwing.
Nu dat laatste buiten beschouwing gelaten. Als een flik vind dat ik onverantwoord rijd, en ik vind van niet, kan ik daar tegen in gaan of kan hij me maar gelijk welke boete aansmeren dat hij wil? Welke rechten heb ik hier?