Op 25/07 deden wij een aanvraag om onze belastingen in termijnen te mogen vereffenen. Op 4/8 antwoordt de ontvanger ons dat we een voorstel moeten doen vanf aug 2008. Hierbij stond vermeld: gelieve mij binnen de 5 dagen bijgaande vragenlijst ingevuld en ondertekend toe te sturen, wat wij dan ook doen. Hierop tot op heden echter nog geen antwoord. Groot is onze verwondering wanneer wij op 14/08 een deurwaarder aan de deur krijgen betreffende deze belastingen. DE DEURWAARDER KREEG OP 07/08 REEDS DE OPDRACHT VAN DE ONTVANGER OM OVER TE GAAN TOT INNING. Nu van eerlijkheid gesproken... tussen 04/08 en 07/08 zitten juist geteld 3 dagen, terwijl we die brief natuurlijk niet eens op 04/08 ontvangen hebben. Dit terwijl we voorstelden om nu gedeelte te betalen en in october zou het volledige bedrag reeds voldaan zijn. Kan ik me hiervoor tot een dienst wenden of is alles nutteloos.
Blijkbaar vertel je aan de belastingen beter niet dat je op dat moment niet kan betalen. Ik ken mensen die pas na meer dan jaar deurwaarder over de vloer kregen. Dit terwijl ik tenlaatste october saldo zou voldoen.
Die diensten maken gebruik van hun macht, wanneer je vertelt dat je het nu wat moeilijker hebt sturen ze meteen een deurwaarder met alle extra kosten vandien. Toch ga ik me hiertegen proberen te verdedigen. De ontvanger gaf de deurwaarder reeds opdracht voor het verstrijken van de 5 dagen die we kregen om ons voorstel binnen te sturen. BLIJKBAAR HEEFT HIJ DUS VAN TEVOREN AL BESLIST DAT DIT VOORSTEL GEWEIGERD ZAL WORDEN. Typisch BELGISCH