Beste,
Graag had ik eens geweten of aan onderstaande nog iets te doen valt.
In april vorig jaar betaalde ik per ongeluk een rekening van proximus op het rekeningnummer van electriciteitsleverancier Elegant.
Ik had dit direct, doch te laat gezien, en heb dit via mail dan ook direct aan Elegant laten weten. Ze lieten me weten dat ze het gingen nakijken en het bedrag gingen terugstoren. Na enkele weken had ik nog steeds niets teruggekregen, en deed ik navraag bij Elegant. Daar vertelden ze me dat dit al enige tijd teruggestort was. Echter hadden ze dit blijkbaar gedaan op een oud bankrekeningnummer van mij, dat inmiddels afgesloten was, en niet op het rekeningnummer van waaruit de betaling gedaan werd.
Nu weigert Elegant om mij dit bedrag terug te betalen op deze rekening. Ze zeggen dat ze dit geld van de bank in kwestie eerst moeten terugkrijgen, maar dit tot op heden niet het geval is. We zijn dus inmiddels meer dan een jaar later, en ik heb nog altijd het geld dat ik verkeerdelijk op hun rekening betaalde niet teruggezien.
Sta ik hier compleet machteloos, en ben ik dit geld kwijt, of kan hier nog iets aan gedaan worden?
Alvast bedankt voor het advies.