Huurcontract - wanneer finaal afgelopen?

onenight
Topic Starter

Huurcontract - wanneer finaal afgelopen?

#1 , 12 aug 2008 16:59

Hallo allemaal,

ik heb een klein vraagje: Wanneer kan de verhuurder de ex-huurder niet meer vervolgen?

De situatie is de volgende:
Het appartement is correct opgezegd en overhandigd (bezichtigd en waarborg geregeld), de sleutels van het appartement zijn overhandigd, de electriciteit en het water is overgedragen, de huurwaarborg is (zoals afgesproken) opgepikt door de verhuurders bij de bank.

Wat kan een verhuurder teweegbrengen om alsnog de ex-huurders voor een vrederechter te slepen wat betreft wat schimmel op een plafond (1 vierkante meter) als resultaat van een structurele fout (dak lekte)? Er zijn geen verborgen gebreken.

Ik heb de wetteksten wat betreft huren overlopen maar er staat niet echt zonder twijfel in dat, bijvoorbeeld, 'het contract is beeindigd vanaf de moment dat de waarborg is geregeld en de gelden zijn verdeeld'.

Alvast bedankt voor een reactie en een eventuele verwijzing naar een wet teskst die dit bevestigd.

Stijn.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
armani

#2 , 22 aug 2008 21:27

Op het moment dat de verhuurder de sleutels inontvangst heeft genomen en de waarborg heeft teruggestort gaat hij akkoord dat het contract goed beindigd is. Er is toch wel een plaatsbeschrijving gebeurt of niet?
Dus je bent gerust.

onenight
Topic Starter

#3 , 24 aug 2008 22:30

Hallo armani,

bedankt voor de reply.

Ja, er is een plaatsbeschrijving gebeurd en dat was allemaal in orde. De waarborg was integraal aan verhuurders vrij gegeven voor de 2 maand huur 'boete' en wederverhuuringskost. Die hadden ze direct bij de bank afgehaald.

Ik ben alvast iets geruster om alsnog voor de rechter gesleept te worden voor iets dat dan een gesloten zaak is.

Nogmaals bedankt.

Reclame

Terug naar “Huren”