Ik heb in een belgische winkel een nieuw gezelschapsspel aangekocht. Helaas zag ik bij het openen van het spel dat er onderdelen ontbreken (hiervoor moest ik de onderdelen uit hun individuele verpakking halen). Ik richt mij tot de winkel met de vraag om mij een nieuw spel of de ontbrekende onderdelen op te sturen. De Belgische winkel laat weten dat de verantwoordelijkheid voor ontbrekende onderdelen ligt bij de uitgever (in dit geval een Amerikaans bedrijf) en dat ik hun moet contacteren voor een vervanging.
Nu heb ik dat laatste geprobeerd, maar ik krijg van dat Amerikaanse bedrijf geen respons. Dus ik zou liever hebben dat ofwel de Belgische winkel dit probleem aanpakt ofwel dit spel terug neemt en mij de volledige prijs terug betaalt. Ik vond onderstaande info op hun website mbt “terugsturen” en “schade”. Ik heb de indruk dat zij zich hiermee willen indekken. Kan ik aanspraak maken op een terugbetaling van de Belgische winkel of moet ik toch verhaal halen bij de Amerikaanse uitgever?
Bedenktermijn en terugsturen
Bij de aankoop van producten beschikt u over de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product. Tijdens de bedenktijd dient u zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. U zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of U het product wenst te behouden.
Wenst u van de bedenktermijn gebruik te maken, dan neemt u in eerste instantie contact met ons op info[at]spelgezel[punt]be. U ontvangt van ons dan meer informatie. U dient de geleverde artikelen onbeschadigd, voorzien van alle meegeleverde toebehoren, en in de originele verpakking en voldoende gefrankeerd, samen met een kopie van de factuur, naar ons terug te sturen. Het transport, en eventueel risico hieraan verbonden, is voor uw rekening. De terugbetaling zal zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na goede ontvangst van de teruggezonden artikelen, gebeuren. Indien de teruggestuurde artikelen beschadigd zijn, gebruikssporen vertonen of er algemeen toe leiden dat deze niet opnieuw aangeboden kunnen worden nadat deze door u teruggestuurd werden, vervalt de bovenstaande bedenktermijn en kan de volledige terugbetaling niet gebeuren. We evalueren of een gedeeltelijke terugbetaling mogelijk is. We behouden ons het recht voor om retourzendingen te weigeren indien deze niet conform de hierboven vermelde modaliteiten zijn gebeurd.
Schade
Wij zijn niet aansprakelijk voor schade die u of een derde lijdt door gebruik van een door ons geleverd artikel. Wij kunnen evenmin aansprakelijk gesteld worden indien een artikel niet overeenstemt met uw verwachtingen nadat u het gebruikt heeft. Indien een artikel onvolledig is of beschadigd blijkt binnen de 14 werkdagen na levering, dient u uw klacht duidelijk formuleren via email op xxxxx. Wij zullen in de mate van het mogelijke samen met u op zoek gaan naar een gepaste oplossing. In geen geval komen uw directe of indirecte kosten en schade automatisch voor enige vergoeding in aanmerking. Indien het gaat om ontbrekende onderdelen dan dient u zelf rechtstreeks contact op te nemen met de uitgever om de ontbrekende stukken te bekomen of te vervangen. Wij zijn niet aansprakelijk voor productiefouten. Alle spellen komen rechtstreeks van de uitgever of officiële verdeler.