boot verkocht particulier problemen

k.b.

Re: boot verkocht particulier problemen

#31 , 06 nov 2015 15:32

Neen natuurlijk niet ....
Maar stel je maar eens voor dat er een "afspraak" was om een proefvaart te maken via mail en dat de "verkoper" enkele uren voordien liet weten dat deze niet kon doorgaan omdat hij griep had ...

Verkoper doet hier precies alsof het papier met "in de staat waarin het zich bevindt" het enige is wat ze onder elkaar hebben gezegd / geschreven ...

De kans lijkt mij reëel dat deze verkoop gebeurt is aan de hand van een advertentie , of vermelding op bvb internet ... en het zou mij bevoorbeeld boeien alsnog eens te vernemen welke info hier dan wel in stond ??

Was de koper op de hoogte dat de verkoper deze boot slechts geringe tijd in bezit heeft gehad ??? Of stond er in de advertentie " van eerste eigenaar"
... Als de koper bvb dergelijke destijds gegeven info vandaag kan afdoen als pertinente leugens

Allé .. lees deze eens :
http://www.2dehands.be/boten/motorboten ... 88187.html
daar staat wel wat info in ... en als ik lees dat de verkoopprijs vandaag nog lager is dan de kosten die deze eigenaar hier het laatste jaar aan gedaan heeft dan ... bovendien lijkt ook deze verkoper de toekomst te kunnen voorspellen ...
"Met deze boot kan u lang Pleizier hebben en is echt in nieuw staat.
U zal aan deze boot geen kosten krijgen de eerste tyd omdat alles is vervangen.
Instappen en met een gerust hart varen ."

De verkoper is er trouwens ook van overtuigd dat het roerlager ons allen zal overleven ... ( Nooit meer vervangen ...)

Wat verwacht een mens nog meer ...

k.b.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke

#32 , 06 nov 2015 17:07

Verkoper mag feitelijk vertellen wat hij wil, zolang hij maar zijn versie van de feiten verteld.
De koper weet op voorhand dat als hij koopt bij een particulier, hij geen garantie geniet.
En gezien een boot nu toch niet van het goedkoopst is, is het aan de koper om zijn voorzorgen te nemen.

sloeberken

#33 , 06 nov 2015 18:05

De boot is bezichtigd en na gekeken door koper en zelf afgehaald. In boten heb je veel modellen en prijsklassen, dus dit kan niet vergeleken worden.
Of de verkoper deze 11 jaar had of 6 maand, zal hier niets aan veranderen.
Voor de rest kunnen we enkel stellen dat de koper zal moeten bewijzen wat hij claimt. Maar eerst laten herstellen en dan schade claimen, is al totaal verkeerd van de koper.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

giserke

#34 , 07 nov 2015 01:58

De koper kan alleen het element bedrog proberen te claimen.
Wat in dergelijke zaken bijna niet te bewijzen valt.

vespa
Topic Starter

#35 , 09 nov 2015 12:15

De boot werd idd verkocht we wegens dubbel gebruik wij hebben hem de zomer ervoor gekocht in een bootwinkel in Nederland op onze aankoopfactuur staat ook vermeld dat de boot 100% technisch in orde was.
We zijn met de paas- en de grote- vakantie met de boot op reis geweest hij was 5m70 en op zee is dat wat aan de kleine kant :( Gezien mijn schoonouders die zomer een nieuwe boot gekocht hadden van 12m kregen we de kans om met deze boot te varen dus hadden we het nut niet meer om ons bootje te houden het was een bootjes die meer geschikt is om op meren te varen dan op de zee.
Ik heb de boot in eer en geweten perfect onderhouden hij werkte perfect toen wij er mee vaarden.
De persoon die hem gekocht heeft is komen kijken bij ons thuis met een vriend die er alles van kende deze zat in de "vrachtschepen" we hebben voorgesteld om een proefvaart te doen maar de hoefde niet we hebben de boot laten draaien ze hebben hem uitgebreid mogen bekijken motorkap afgedaan enz... De eerste keer dat de koper met de boot ging gaan varen belde hij mij al op de motor begon te chaufferen en gaf met toen ook al de schuld? Hij zat ergens op de schelde toen ik hem vroeg of hij had gekeken of er niets mee was gedraaid ik de schroef viel hij precies uit de lucht en ja dus er was een plasticzak in de schroef hij kon zo ook de motor kapot varen en mij ook de schuld geven!
Hij heeft zelf vier maanden met de boot gevaren dus wat er in die tijd met het bootje gebeurd is weet ik niet de manier waarop hij ermee gevaren heeft weet ik nog veel minder? Toen ik de eerste keer een mail van hem ontving had ik het gevoel dat de boot een wrak was....deurtje achteraan was kapot vooraan de staaf met verlichting was afgekraakt en frame rond het consolevenster kwam los??? Raar dat het van mij niet zo was toen de boot hier vertrok!
En nu word ik gedagvaard imv met verborgen gebreken zoals bekabeling van motor die niet juist is? en stuurhuis die kapot gegaan is. dit zijn allemaal zaken die in de romp van de boot zitten.

Te koop nette consoleboot "cad marine 19 "
Te koop open console boot 19 merk cad marine 2003 lengte 5 70 breedte 2 25 motor 115 fourstroke johnson 2008 staar als nieuw
nauwelijks 100 vaaruren

mava105
Juridisch actief: Nee

#36 , 09 nov 2015 12:32

gekocht in een bootwinkel in Nederland op onze aankoopfactuur staat ook vermeld dat de boot 100% technisch in orde was.
Was die boot nieuw of tweedehands?

sloeberken

#37 , 09 nov 2015 12:46

gekocht in een bootwinkel in Nederland op onze aankoopfactuur staat ook vermeld dat de boot 100% technisch in orde was.
Was die boot nieuw of tweedehands?
Hello mava105 tijd om wakker te worden (grapje), boot is 11 jaar oud en 1 jaar in TS zijn bezit.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

vespa
Topic Starter

#38 , 09 nov 2015 12:48

Het was een tweedehands boot van het jaar 2003 dus hij was ook al 10j toen wij hem gekocht hadden

Terug naar “Gebrekkige Producten”