Mijn ex en ik hebben co-ouderschap en in onze EOT staat dat wij alle sociale/fiscale voordelen moeten delen.
De kinderen zijn bij mij gedomicilieerd en ik ontvang het kindergeld. Ik ben echter alleenstaand en ik ontvang bovenop het basiskindergeld een verhoogde leeftijdstoeslag plus nog een extra supplement van ongeveer 20 € per kind.
Moet dit supplement ook gedeeld worden met mijn ex? (basissom wordt momenteel gedeeld) Kan hij dit afdwingen?
Bestaat er ergens een (wet)tekst die gedetailleerd bepaald WELKE sociale en fiscale voordelen er precies moeten gedeeld worden?
Alvast bedankt.
Wat niet weet, niet deert, zou ik zeggen.
U hebt met uw ex een EOT opgesteld en ondertekend voor akkoord, m.a.w. een akkoord door beide partijen over alle punten die er in vermeld staan.
Dus eigenlijk had u zelf moeten weten wat verondersteld werd met "alle sociale/fiscale voordelen". en had dat toen reeds beschreven moeten staan in dezelfde overeenkomst.
Ik kan wel begrijpen dat u beiden toen een basistekst EOT ter hand hebt genomen zonder alle elementen die er in vervat zaten goed af te wegen.
Het stond u toen vrij om dat verklaard te zien en zonodig aan te passen. Dat breekt u natuurlijk zuur op achteraf als uw ex dit supplement zou willen afdwingbaar maken, en ik denk dat een rechter hem daarin zou kunnen volgen, alleen al omwille van de woorden "alle sociale/fiscale voordelen".