Beste,
enige tijd geleden leed ik waterschade als gevolg van een carwash bezoek. Water had zijn weg naar binnen gevonden, onder het dashbord en over de electronica. Momentele factuur bij garage: 700 euro...
Oorzaak vastgesteld door officiële dealergarage: afwateringskanalen die verstopt geraakt zijn, waardoor het water (afkomstig van bv. voorruit), niet de gewoonlijke weg naar de grond kon volgen.
Garage/fabrikant kent dit probleem, maar zegt dat dit mijn eigen verantwoordelijkheid is, terwijl deze afwateringskanalen niets zichtbaar, noch bereikbaar zijn voor mij als gebruiker... Wagen is 6 jaar oud, fabrieksgarantie 4 jaar, dus geen fabrikant weigert tussenkomst te doen; heeft wel 'tegoedbon' van 150 euro voor volgend garagebezoek voorgesteld, maar dat heb ik geweigerd.
Nu is mijn vraag: kan dit zo maar? Moet ik deze schade zelf betalen, ookal ben ik voor 0% verantwoordelijk voor deze schade?
Ik, als gebruiker, heb geen enkele controle op deze 'afwateringskanalen' (ik kan ze niet zien, kan ze zelf niet bereiken, wist zelfs niets van hun bestaan af!), er staat geen waarschuwing in mijn 'handleiding' en de officiële dealer doet er geen controle naar bij onderhoudsbeurt...
Nog heel wat andere water-schade gevallen zoals dat van mij terug gevonden op het internet...
Mijn rechtsbijstand van de autoverzekering geldt in deze niet volgens mijn verzekeringsagent... Wat kan ik nog doen, wat zijn mijn opties? Want ik wil het hier niet bij laten (wetende dat elektronica schade na water vaak pas na langere termijn duidelijk wordt)