naam en bel

klassement
Topic Starter

naam en bel

#1 , 05 aug 2008 10:02

graag ontving ik een antwoord op onderstaande vraag volgens de gegeven info :

1. situatieschets
- ik woon in een oud herenhuis
- er zijn 3 verdiepingen - appartementen
- twee van de drie appartementen worden bewoond door elk een gezin
- het derde appartement word gebruikt als tweede verblijf
- er hangt aan de ingang van het gebouw voor elk appartement een bel
- slechts 1 gezin-appartement heeft haar naam op een bel hangen ( wij )
- het gevolg is dat de postbode, leveringen , deurwaarder, politie en andere personen-diensten bellen op onze bel voor de andere bewoners van het gebouw met de nodige overlast
- ik heb de andere inwoners reeds gevraagd om hun naam op hun bel te plaatsen zonder gunstig gevolg

2. vraag :
graag had ik geweten als de inwoners verplicht hun naam moeten plaatsen op-aan de ingang van het gebouw waar ze wonen ? indien ja , is daar een wet voor ?

groetjes,
peter

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Veedeebee

#2 , 08 aug 2008 13:47

Neem misschien eens contact met de wijkagent.
Ik weet niet of het overal zo is, maar hier is het de wijkagent die bij de vaststelling van het nieuwe adres/domicilie controleert of zowel op de brievenbus als op de bel de persoonsgegevens aangepast werden.

wolf2

#3 , 08 aug 2008 20:57

Het huisnummer wordt toegekend en (desnoods) geplaatst door het gemeentebestuur.
Niemand kan verplicht worden zijn naam op de brievenbus of op de bel te plaatsen. Een bel is trouwens niet verplicht. Een brievenbus evenmin, maar dan wordt de post niet bedeeld.

Hang een nota:
"Dit is de bel van de familie Jans-Smets. Wij kunnen geen leveringen of boodschappen aannemen voor andere bewoners; wij kunnen U niet inlichten over wie waar woont. Dank U om ons dus niet te storen."

Reclame

Terug naar “Andere”