#6 , 22 okt 2015 17:02
Blijkbaar staat er toch een datum op de afgeleverde dop:
Wat wordt afgeleverd na de keuring?
1. De stookolietank is conform de wetgeving.
De erkende technicus voorziet de stookolietank van een groene dop of kenplaat. Deze dop of kenplaat vermeldt het erkenningnummer van de keurder, de datum van de keuring en de uiterlijke datum van de volgende periodieke controle. De aanvrager ontvangt tevens een conformiteitsattest waarin staat vermeld dat de stookolietank voldoet aan de wettelijke normen. U bent in orde met de milieuwetgeving en kan de tank vrij laten bijvullen.
Dus het zou eventueel een gedeelde aansprakelijkheid kunnen zijn, hoewel ik het persoonlijk (niet juridisch gesproken) zwak vind om de leverancier in het bad trachten te trekken; u weet zelf ook wel dat u degene bent die in de fout is gegaan. En u zal moeten kunnen bewijzen dat het effectief die dop is die op de tank stond, voor hetzelfde geld verklaart de leverancier dat hij bij het bezoek enkel een perfect conforme dop heeft gezien die u wie weet waar heeft gehaald.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.