fout garagist. wat nu?

vanheeswijck
Topic Starter

fout garagist. wat nu?

#1 , 17 okt 2015 07:13

mijn ford focus1.6tdci gaf vorige week systeemfout aan,dus ik met wagen naar fordgarage. daar laten uitlezen en blijkt da gloeibougies stuk zijn.krijg van garagist melding dat dit best wel risico werkje is. kunnen breken en dam zouden ze de stukjes er moeten uitvissen of in t slechtste geval cilinderkop afnemen.bel dag erna en ja 3stuks afgebroken.ga naar garage om da te kunnen vaststellen en idd 3afgebroken. 2stuks euitgevist en 1vindt hij niet.maarrrrrr er zitten wel al 4nieuw bougies in.garagist zegt me dan dat hij nie zeker is en injector gaat uithalen om alsnog da stukje te vinden. dag erna ga ik terug en krijg het nieuws dat motor stuk is .laat het mij zien en wa blijkt? piston kapot doordat motor heeft gedraaid met da stukje op de piston.resultaat ofwel onderblok vervangen of tweedehands blok kopen.dus wagen gaat binnen voor gloeibougies en resultaat blok kapot door volgens mij fout van garage. wat nu??????????

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
loeki

#2 , 17 okt 2015 07:24

garage dient zijn verzekering aan te spreken, doch meestal komen die niet tussen in voertuigen in "behandeling"
verwittig Uw rechtsbijstandsverzekering en laat hen de garage aansprakelijk stellen
dit is een beroepsfout van de garagist

vanheeswijck
Topic Starter

#3 , 17 okt 2015 08:08

thanks, ben er echt nie goed van. volgens garage kunnen kosten oplopen tot 2500 a3000 euro.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 okt 2015 09:03

Was dat een merkgarage van Ford, of een garagist van achter de hoek?

sloeberken

#5 , 17 okt 2015 09:52

Dit is een enorme grote beroepsfout van de garagist. Hij had de cylinderkop (culasse) moeten afnemen, dit kan geen ander resultaat geven.
U rechtsbijstand verzekering zo snel mogelijk inschakelen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

vanheeswijck
Topic Starter

#6 , 17 okt 2015 19:37

Altijd op tijd bij garage geweest. Officiele ford dealer geweest.

vanheeswijck
Topic Starter

#7 , 17 okt 2015 19:37

Altijd op tijd bij garage geweest. Officiele ford dealer geweest.

Sirkii

#8 , 17 okt 2015 20:26

Rechtsbijstand zal enkel tussenkomen als je extra betaalde voor de optie "contractuele geschillen". Kijk dus maar eerst je polis na (of vraag het je makelaar)

De vraag of je een proces gaat winnen ligt moeilijk. Rechter zal een expert aanstellen die de vraag moet analyseren of de garagist correct gehandeld heeft : hij had idd de cilinderkop er moeten afnemen doch dat is ook een duur werk. Hij heeft gegokt en een fout gemaakt. Afbrekende gloeibougies komen immers dikwijls voor.

vanheeswijck
Topic Starter

#9 , 18 okt 2015 07:06

garagist heeft me ook gemeld dat indien de stukjes er zo nie uitgingen de cilinderkop eraf moest , was voor mij ook geen probleem. al was het een meerkost van enkele 100euros. maar in plaats daarvan heeft hij motor laten lopen met in die eene cilinder nog stuk van gloeibougie en is piston daardoor stuk geggaan met alle gevolgen.of nieuwe onderblok ,dacht zonder werk al over 1200 euro. of occasie motor prijs??????

sloeberken

#10 , 18 okt 2015 09:52

Bij herstelling zal u wagen nooit meer zijn zoals hij was. Best een andere motor steken.
Iemand die nog maar iets afweet van automechanica, weet dat dit ging gebeuren.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

vanheeswijck
Topic Starter

#11 , 18 okt 2015 12:38

en dan gaat een mens al netjes op tijd en altijd naar oficiele dealer

Terug naar “Gebrekkige Producten”