Een elektriciteitskeuring is verplicht bij iedere overdracht van eigendom. Dus ook hier is de elektriciteit gekeurd en goed bevonden.Nee een multimeter aan elk stopcontact houden is het werk van de persoon welke de installatie komt keuren.
Het huis is gerenoveerd dus zijn er kabels en stopcontacten geplaatst. Indien de keuring om een of andere reden niet gebeurd is laat dit dan aub doen.
Indien de installatie van gas of elektriciteit afgekeurd zou worden stel de verkoper aangetekend in gebreke en vraag een oplossing binnen een redelijke tijdspanne. Daarna stap je naar de rechter.
Een huis met afgekeurde installatie zou je niet kopen.
.
Een elektriciteitskeuring is verplicht bij iedere overdracht van eigendom als die eigendom niet over een goedkeuring beschikt niet ouder dan..Een elektriciteitskeuring is verplicht bij iedere overdracht van eigendom. Dus ook hier is de elektriciteit gekeurd en goed bevonden.
Een stopcontact dat niet niet werkt is geen reden om de elektriciteit af te keuren. De niet werkende schakelaar, stopcontact staat (in theorie) ook in het keuringsverslag. Als koper wordt ook van je verwacht om dit keuringsverslag na te lezen...
Een elektriciteitskeuring is verplicht bij iedere overdracht van eigendom als die eigendom niet over een goedkeuring beschikt niet ouder dan..Een elektriciteitskeuring is verplicht bij iedere overdracht van eigendom. Dus ook hier is de elektriciteit gekeurd en goed bevonden.
Een stopcontact dat niet niet werkt is geen reden om de elektriciteit af te keuren. De niet werkende schakelaar, stopcontact staat (in theorie) ook in het keuringsverslag. Als koper wordt ook van je verwacht om dit keuringsverslag na te lezen...
Inderdaad niet werkend stopcontact zou kunnen in dat verslag staan. Indien met aarding die niet aangesloten is dan zeker. Bij controle kijkt men zeker of de aarding aangesloten is. Maar is het niet algemeen geweten dat sommigen al eens een oogje dicht knijpen? Zeker nazien of het verslag van na de renovatie is. Nazien of het betreffend stopcontact op het eendraad schema staat.
Alle elektrische installaties, ongeacht wanneer ze in gebruik genomen werden, moeten bij een wijziging, verzwaring of uitbreiding gekeurd worden door een erkend controle organisme.
http://www.vlaanderen.be/nl/bouwen-wone ... e-woningen
Keuring kost echt niet zoveel. Laat het uitvoeren door een ander controle organisme.
Hm, van de 20-30 aktes die ik jaarlijks in mijn handen krijg heb ik dat nog nergens gelezen.Nog dit ivm verborgen gebreken: in de meeste aktes wordt opgenomen dat de verkoper wordt ontslagen van enige verantwoordelijkheid voor zowel zichtbare als verborgen gebreken. Als dit in uw akte staat, moet u al het bedrieglijk opzet van het verborgen gebrek gaan bewijzen, maw dat de verkoper ervan op de hoogte was en dit bewust heeft verborgen voor u.
Ik ben geen professional, maar heb ondertussen aktes van 4 verschillende notarissen (onafhankelijk van elkaar) onder ogen gekregen en bij allemaal staat dit opgenomen. Het model contract van test-aankoop bevat deze passage ook, maar daar dient men expliciet de keuze te maken of de verkoper hiervan ontslagen wordt of niet.Hm, van de 20-30 aktes die ik jaarlijks in mijn handen krijg heb ik dat nog nergens gelezen.Nog dit ivm verborgen gebreken: in de meeste aktes wordt opgenomen dat de verkoper wordt ontslagen van enige verantwoordelijkheid voor zowel zichtbare als verborgen gebreken. Als dit in uw akte staat, moet u al het bedrieglijk opzet van het verborgen gebrek gaan bewijzen, maw dat de verkoper ervan op de hoogte was en dit bewust heeft verborgen voor u.
En als ik dit al zou lezen, zou ik er van uitgaan dat er iets serieus scheef zit in de woning.
Zeker als het verkocht word door beroepsmensen (bvba) is deze clausule dan wel wettelijk?Hm, van de 20-30 aktes die ik jaarlijks in mijn handen krijg heb ik dat nog nergens gelezen.
En als ik dit al zou lezen, zou ik er van uitgaan dat er iets serieus scheef zit in de woning.
Hm, van de 20-30 aktes die ik jaarlijks in mijn handen krijg heb ik dat nog nergens gelezen.Nog dit ivm verborgen gebreken: in de meeste aktes wordt opgenomen dat de verkoper wordt ontslagen van enige verantwoordelijkheid voor zowel zichtbare als verborgen gebreken. Als dit in uw akte staat, moet u al het bedrieglijk opzet van het verborgen gebrek gaan bewijzen, maw dat de verkoper ervan op de hoogte was en dit bewust heeft verborgen voor u.