#14 , 08 okt 2015 22:10
Even een update. De verkoper van het papier zegt dat de producent bereid is om de rollen te vervangen. Op onze vraag wat de oorzaak van het probleem is krijgen we echter geen antwoord. Men durft zelfs te eisen dat we het huidige papier eerst verwijderen en aan hun terugbezorgen alvorens we de drie rollen mee krijgen!
Op de site van de producent vinden we de volgende tekst terug:
'Eventuele zichtbare gebreken aan de geleverde materialen moeten, op straffe van verval, vóór
de verwerking ervan worden medegedeeld daar waar de materialen werden aangekocht.
Klachten over eventuele zichtbare gebreken aan geplaatste muurbekleding moeten, op straffe
van verval, na het plaatsen van maximaal 3 banen worden gemeld daar waar de materialen
werden aangekocht. De klachten dienen te geschieden per aangetekende brief met vermelding
van alle relevante gegevens en vergezeld van een kopie van de factuur, die op het geleverde
materiaal betrekking heeft, een staal van de muurbekleding waarop de klacht van toepassing
is evenals de roletiketten. Indien de klacht gegrond is, zal de aansprakelijkheid van de nv
beperkt worden tot de kosteloze vervanging van de materialen, die gebrekkig blijken te zijn.
Arbeidsloon wordt niet vergoed. "
Kan dit zo maar? Is het wettelijk om geen werkuren (al dan niet gedeeltelijk) terug te betalen?