auto gekocht met niet vertelde gekende gebreken

wingman
Topic Starter

auto gekocht met niet vertelde gekende gebreken

#1 , 27 sep 2015 13:23

Ik heb op mijn vennootschap van een particulier een gekeurde Porsche 911 tweedehandswagen gekocht.
Al onmiddellijk na de aankoop was er een probleem met de cabrio kap.
Ben samen met de verkopers naar de garage gereden en daar kwam al naar boven dat ze de wagen voor dit probleem reeds hadden binnengebracht maar dat er toen niets werd gevonden. Ook nu gedroeg alles zich zoals het hoort....
De belofte was dan, als het probleem zich weer voordeed, ik de wagen maar moest binnen brengen en dat zij de kosten voor herstelling op zich gingen nemen. Goede deal dacht ik.
Tot de week erop het verhaal zich herhaalde en ik de vorige eigenaars niet meer kon bereiken.
De garagist wist mij dan te vertellen, omdat de vorige eigenaars er nu niet bij waren, dat toen ze de auto binnen brachten voor het kap probleem, er bij de uitlezing van de computer een fout in de versnellingsbak naar boven was gekomen.
Dit kan een serieuze kost zijn bij een tiptronic en dat is vermoedelijk de reden van verkoop geweest.
Het probleem met de kap en versnellingsbak hebben ze verzwegen. Ze hadden pech dat de kap mankeerde juist op het moment dat ik de auto afhaalde denk ik.
De wagen is nu hersteld. Kan ik de kosten verhalen op de vorige eigenaars gezien de garagist de feiten kan bevestigen?
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 27 sep 2015 13:31

Als de garagist dat op papier wil zetten wel. Het kan ook zijn dat hij zijn verhaal gaat intrekken als hij de vorige eigenaars als klant wil houden.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 sep 2015 16:06

Indien de vorige eigenaar geen handelaar was, is er geen garantie.

Reclame

wingman
Topic Starter

#4 , 28 sep 2015 09:58

Je mag toch geen zaken verkopen met verborgen en gekende gebreken zonder deze te melden?
De vorige eigenaars zijn geen klant bij deze garagist. Het was hun eerste bezoek aldaar met de eerste kap problemen.
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

denlowie

#5 , 28 sep 2015 10:17

Hoe ga jij bewijzen dat ze de gebreken erkenden, een particulier hoeft daar niet over te praten, en moet nooit garantie geven, het is aan de koper die moet zien wat hij koopt, daarvoor bestaan zaken waar je toekomstige auto kan laten testen in een diagnosecentrum, en zeker bij de dure wagens is dit zeker aan te raden, de prijs is +/- 100€.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Turaki

#6 , 28 sep 2015 10:47

Geen garantie, maar bedrog. En bij bedrog kan je de vorige eigenaars (dus ook particulieren) wel aansprakelijk stellen. TS zal echter wel moeten bewijzen dat de vorige eigenaars deze problemen kenden, en bewust verzwegen hebben (bedrieglijke opzet).

mjers

#7 , 28 sep 2015 15:39

TS zal echter wel moeten bewijzen dat de vorige eigenaars deze problemen kenden, en bewust verzwegen hebben (bedrieglijke opzet).
En daar ligt net het probleem

wingman
Topic Starter

#8 , 29 sep 2015 13:50

TS zal echter wel moeten bewijzen dat de vorige eigenaars deze problemen kenden, en bewust verzwegen hebben (bedrieglijke opzet).
En daar ligt net het probleem
De garagist kan dit alles bevestigen.

Franciscus

#9 , 29 sep 2015 15:46

""De garagist wist mij dan te vertellen, omdat de vorige eigenaars er nu niet bij waren, dat toen ze de auto binnen brachten voor het kap probleem, er bij de uitlezing van de computer een fout in de versnellingsbak naar boven was gekomen."""

En waarom heeft de garagist dat toen niet gezegd tegen de nieuwe eigenaar.

Zorgen dat u dat op papier hebt of minstens een opname van een (telefoon)gesprek.

Is zoals @Turaki schrijft bedrieglijk opzet ( bijzonder opzet) de kwaadwilligheid.

Mogelijk is wel te achterhalen wat hun vorige garage was.

Waar wonen ze -welke Porsche garages zijn daar in de buurt. Anders via Poche Belgium.

Terug naar “Gebrekkige Producten”