Klopt langs geen kanten en is puur bedrog.Mijn ex-verhuurder had ook meerdere panden (10 huizen naast elkaar) die verhuurd werden.
Bij iedereen ging iedere 3 jaar de prijs stug omhoog (naast de jaarlijkse indexatie).
Haar recht, meende ze, omdat dit zo hoort bij een 3-6-9 (aldus de verhuurder).
Dat weet ik, en ik vermoed zij ook, want ondertussen heeft ze deze regeling laten opnemen in alle nieuwe contracten.Klopt langs geen kanten en is puur bedrog.Mijn ex-verhuurder had ook meerdere panden (10 huizen naast elkaar) die verhuurd werden.
Bij iedereen ging iedere 3 jaar de prijs stug omhoog (naast de jaarlijkse indexatie).
Lees er de huurwetgeving maar op na.
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf
Volgens de PDF waar je naar linkte dus wel:Verhuurder mag dat wel honderd maal laten opnemen in zijn contracten, het blijft onwettig.[Dat weet ik, en ik vermoed zij ook, want ondertussen heeft ze deze regeling laten opnemen in alle nieuwe contracten.
Dit lijkt mij toch hetgeen te zijn dat ze doet: om de 3 jaar de prijs herzien (mag blijkbaar ook dalen, maar dat zal een verhuurder niet doen).Voor alle andere overeenkomsten
voorziet de regel echter een belangrijke versoepeling
sinds de huurwet van 20 februari 1991 die
onder bepaalde voorwaarden de herziening van de
huurprijs toelaat of het nu gaat om een verhoging
of een verlaging.
Deze herziening kan slechts plaatsvinden op het
einde van elke driejarige periode.
Nog steeds nietig, want ingaand tegen wetgeving van dwingend recht.Dat weet ik, en ik vermoed zij ook, want ondertussen heeft ze deze regeling laten opnemen in alle nieuwe contracten.Klopt langs geen kanten en is puur bedrog.Mijn ex-verhuurder had ook meerdere panden (10 huizen naast elkaar) die verhuurd werden.
Lees er de huurwetgeving maar op na.
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf
nee, in die PDF staat dat een partij dat elke 3 jaar kan VRAGEN, niet contractueel vastleggen. Zie verder in die PDF:Volgens de PDF waar je naar linkte dus wel:
Neen, vrederechter is pas de laatste stap. Eerst moet de ene partij de herziening aanvragen bij de andere partij, en dit tussen de 9e en 6e maand voor het einde van een 3-jarige periode. Indien men niet tot een akkoord komt, dan pas kan men de vrederechter inschakelen, en alleen tussen de 6e en 3e maand voor het einde van een 3-jarige periode. De aanvraag bij de andere partij is dus verplicht, anders kan de vrederechter niet anders dan dit afwijzen.Een huurverhoging kan enkel door de vrederechter toegestaan worden, al de rest is onwettig.