Ofwel hebt u daar met de poetsvrouw gesproken ofwel bent u naar een verkeerd registratiekantoor geweest
Van wie hebben jullie die schriftelijke verklaring gekregen?
De info op MyMinFIn klopt dikwijls niet.
Ik zie daar geen enkel huurcontract staan. Nochtans twee laten registreren en ik heb die ook afgestempeld teruggekregen.
Wij hebben die verklaring gekregen van zowel mensen die registraties invullen, als van mensen die alles kunnen opzoeken (en die normaal niet in contact komen met publiek, maar we zijn doorgestuurd omdat ze het al niet normaal vonden dat ons contract niet zichtbaar was tussen de registraties).
Verkeerd registratiekantoor lijkt me stug, zelfde stad als waar de eigenaar woonachtig is, waar ons huurpand ligt, waar het immokantoor gelegen is.
Het feit dat ze registraties konden terugvinden van voor onze huurperiode, en zelfs al van na onze huurperiode, lijkt me te bevestigen dat dit wel de juiste plaats was.
Ons huurpand voor dit pand kunnen we wel terugvinden op MyMinFin, al heeft dit wel een jaar geduurd.
Een ander juridisch adviseur (geen advocaat) raadt ons aan om de "boete" gewoon te betalen, en daarna de FOD te dagvaarden om deze terug te eisen.
Blijkbaar wordt dit vaker gedaan, en met succes.