Mijn vriendin - vrouw - lief is een beetje in paniek aan het raken. We zijn wettelijk samenwonend, naar het gemeentehuis geweest, blaadje getekend, geen confetti of château migraine, tot daar het officiële deel.
Nu vond ze echter op internet dat ik, indien er iets zou gebeuren, ook financieel verantwoordelijk ben voor haar 2 kinderen uit een vorige relatie. Als ze dus zou sterven, kan haar ex mij om onderhoudsgeld vragen,
Het lijkt me heel vreemd indien dit zo zou zijn, het zijn (heel cru gezegd, want ik zie ze wel supergraag), mijn kinderen niet. Ik heb er ook niet echt veel in te zeggen, BVB op vlak van school,... (dt moeten mijn vriendin en haar ex doen, zij zijn de ouders. Ik zeg wel mijn gedacht, maar de beslissing kan ik niet helpen nemen). Ik betaal natuurlijk ook mee in onze gemeenschappelijke kosten, ik ga niet naar de winkel met gescheiden lijstjes, alles komt van dezelfde pot. Maar wil dit zeggen dt ik na haar dood nog een financiële verantwoordelijkheid heb tgo haar kinderen? Uiteindelijk is de kans heel groot dat haar ex me zelfs gewone omgang zal ontzeggen.
Bedankt!