werkloos

Annetje
Topic Starter

werkloos

#1 , 26 jul 2008 22:42

ben 8jaar alleenstaande mama geweest,met drie kids. sinds oktober heb ik terug een partner, die ook werkloos is.mijn oudste zoon is nu afgestudeerd en zou dus zelf een inkomen hebben. mijnpartner heeft geen inkomsten zij heeft haar stempelgeld laten vallen zodat ik hoofd van gezin kon blijven de max van stempelgeld als hoofd van gezin met drie kids ten laste. Nu is mijn vraag als mijn zoon nu werkt ga ik dan van mijn stempelgeld verliezen of behoud ik die

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Annetje
Topic Starter

#2 , 27 jul 2008 22:20

niemand die me hier een antwoord op kan geven?

Groetjes

paling

#3 , 28 jul 2008 04:38

zij heeft haar stempelgeld laten vallen zodat ik hoofd van gezin kon blijven de max van stempelgeld als hoofd van gezin met drie kids ten laste.
in dit geval had je beter een vrijwillige verzaking gedaan je trekt niks maar dan behoud je uw rechten .

Reclame

Steven I.

#4 , 28 jul 2008 08:29

Normaal gezien zal het stempelgeld behouden blijven...
Laatst gewijzigd door Steven I. op 29 jul 2008 07:51, 1 keer totaal gewijzigd.

j.demoor

#6 , 28 jul 2008 10:20

“Art.110.§ 1. Onder werknemer met gezinslast wordt verstaan de werknemer die:1° samenwoont met een echtgeno(o)t(e), die noch over beroepsinkomens, noch over vervangingsinkomens beschikt; in dat geval wordt geen rekening gehouden met het al dan niet bestaan van inkomens in hoofde van andere personen met wie de werknemer samenwoont...Voor de toepassing van het eerste lid, 1° en 2°, wordt met de echtgeno(o)t(e) gelijkgesteld, de persoon die met de werknemer een feitelijk gezin vormt en die financieel te zijnen laste is, in zoverre deze persoon geen bloed- of aanverwant is tot en met de derde graad, noch een kind waarvoor de werknemer of een ander gezinslid aanspraak kan maken op gezinsbijslag...”(25 NOVEMBER 1991. - Koninklijk besluit houdende de werkloosheidsreglementering).

Als uw zoon nu werkt dan gaat u in het gegeven geval niet van uw stempelgeld verliezen.

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be/ . Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’.Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten.

Annetje
Topic Starter

#7 , 29 jul 2008 12:37

hartelijk bedankt voor het duidelijk antwoord J.demoor

groetjes

Terug naar “Andere”