fraude billionhomes

Sonnekke
Topic Starter

Billionhomes

#1 , 13 feb 2014 13:04

Hallo
Eerder deze week verklaarde de raadsman van deze organisatie op de media dat (niet-te-koop aangeboden) huizen uit hun databank zouden verwijderd worden op eenvoudige vraag. Ik heb de vraag gisteren gesteld. Blijkbaar is het dan toch NIET mogelijk! Bovendien is het onmogelijk contact te krijgen met een "levende" persoon: de hele webstek is geautomatiseerd. Wij zijn geen vragende partij om onze woning te kijk te zetten. De houding van deze organisatie vinden wij opportunistisch, onethisch en zeer hautain. Wat kunnen we doen? Dank!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 feb 2014 15:24

http://www.juridischforum.be/forum/view ... es#p234667" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.juridischforum.be/forum/view ... es#p201598" onclick="window.open(this.href);return false;

roharro

#3 , 15 jun 2014 22:04

Een huurder deelt me mede dat hij voortdurend lastig gevallen wordt door mensen die bij hem aanbellen om het appartement te komen bezichtigen met het oog om het aan te kopen.

Blijkbaar heeft één of andere illegale organisatie genaamd BILLIONHOMES mijn appartement te koop gezet op een website.
Mijn appartement staat echter niet te koop en heeft ook nooit te koop gestaan.

Er staan verschillende foto's bij, een verkoopprijs(!), een vals EPC, een huurwaarde, een volledige verkeerd bouwjaar (10 jaar jonger dan in werkelijkheid), alsook een volledig verkeerde oppervlakte. Maar adres klopt wel alsook dat het wel degelijk mijn appartement is dat op die foto's staat.

Ik vermoed dat het een criminele organisatie is? Wat kunnen hun doelstellingen zijn?
Nu zit ik bovendien geplaagd met een misnoegde huurder die weg wil omdat hij voortdurend lastig wordt gevallen door "bezoekers".

Ik wil deze organisatie dan ook vervolgen, maar wie zijn ze eigenlijk? Weet iemand hier meer over?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

WP002

#4 , 16 jun 2014 09:10

Een bende sloebers die de privacywetgeving aan zijn laars lapt en ermee weg geraakt omdat ze in het buitenland zitten.
http://ikgabouwen.knack.be/bouwen-renov ... 939198.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ikgabouwen.knack.be/bouwen-renov ... 873668.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.oximo.be/nl/nieuws/immo-arch ... d-economie" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.biv.be/admin/userfiles/file/ ... huwing.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Klacht neerleggen bij Economische Inspectie. Als de druk genoeg toeneemt dan zal er op de duur wel eens opgetreden worden tegen dit crapuul.
En ik zou ook nog even melding maken bij de Privacy-commissie, daar zullen ze onderhand ook wel een dossier over Billionhomes hebben.

Oude Belg

#5 , 16 jun 2014 10:33

Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

WP002

#6 , 16 jun 2014 11:54

En deze link niet vergeten...
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 1&p=202805" onclick="window.open(this.href);return false;

Billionhomes

#7 , 17 sep 2015 12:20

[jpv: 2 topics samengevoegd]

Billionhomes

#8 , 17 sep 2015 12:25

Er is met vastgoedsite Billionhomes.com helemaal niets illegaals aan de hand. Dat is de conclusie van het onderzoek dat de Algemene Dienst Controle en Bemiddeling van de federale overheidsdienst (FOD) Economie heeft uitgevoerd naar de site na klachten van het Beroepsinstituut van Vastgoedmakelaars (BIV).

"Volgens de FOD Economie zijn er geen elementen gevonden die erop wijzen dat onze site inbreuken op de wetgeving zou plegen", zegt Kim Coppens, communicatieverantwoordelijke van Billionhomes. Het BIV waarschuwde in mei 2012 voor de site omdat die ongevraagd advertenties voor huur- en koopwoningen zou overnemen, die advertenties veel te lang zou laten staan en geld zou vragen om eventuele fouten te verbeteren. Billionhomes weerlegde toen op een persconferentie die beschuldigingen.

De website van Billionhomes werd door het FOD Economie wettelijk in orde bevonden. De Federale Overheidsdienst Economie (FOD Economie) – Algemene Directie Controle en Bemiddeling (ADCB) – , stelt en wij citeren: “…Wat betreft de wettelijkheid van de praktijken op uw website billionhomes.com: In de huidige stand van zaken zijn er door mijn diensten geen elementen gevonden om te kunnen concluderen dat op deze website inbreuken worden gepleegd op de wetgeving… “ (https://www.google.be/search?q=fod+econ ... llionhomes)

Dit nieuws kwam naar aanleiding van onjuiste beschuldigingen door het BIV aan het adres van Billionhomes. De website zou volgens het BIV namelijk een veelzijdigheid aan regels overtreden. Het FOD Economie heeft dit dus nu onderzocht en concludeert dat er geen inbreuken zijn. Ook schrijft FOD economie dat zij het BIV zal aanschrijven m.b.t. hun beweringen waarbij zij melden samen te werken met FOD economie en andere instanties. Beweringen van het BIV die klaarblijkelijk leugenachtig zijn.

Billionhomes is een archief met daarin miljoenen woningen en de ambitie om dit aantal sterk uit te breiden. We zijn actief in 18 landen. De informatie en de site is volledig gratis te gebruiken.

Billionhomes schrijft ook over de vastgoedmarkt en streeft transparantie op de immomarkt na en niet iedereen is hier blij mee, sommigen zien die transparantie op de vastgoedmarkt liever niet...

roharro

#9 , 17 sep 2015 12:44

Het is niet omdat FOD Economie van oordeel is dat er hiermee geen probleem is dat het ook zo is. Andere overheidsdiensten kunnen een andere mening hebben.
Ook buiten de overheidsdiensten. Het is best mogelijk dat een Rechter dit beschouwd als bijv. een inbreuk op de privacy (wat het in alle geval is).

IK WENS NIET TRANSPARANT MET MIJN WONING OP INTERNET TE STAAN!!!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

roharro

#10 , 17 sep 2015 12:49

sommigen zien die transparantie op de vastgoedmarkt liever niet...
...en billionhomes ziet veegt zijn voeten aan de privacy...dat zien wij liever niet!

Lanox

#11 , 17 sep 2015 12:52

sommigen zien die transparantie op de vastgoedmarkt liever niet...
...en billionhomes ziet veegt zijn voeten aan de privacy...dat zien wij liever niet!
... en aan auteursrecht ondanks verschillende meldingen.

Lanox

#12 , 17 sep 2015 12:57

"Het BIV waarschuwde in mei 2012 voor de site omdat die ongevraagd advertenties voor huur- en koopwoningen zou overnemen, die advertenties veel te lang zou laten staan en geld zou vragen om eventuele fouten te verbeteren. Billionhomes weerlegde toen op een persconferentie die beschuldigingen."
Het simpele feit dat mijn oude woning nog steeds te zien is met de door mij gemaakte foto's op deze website, ondanks verschillende aanmaningen, is voor mij bewijs genoeg. Lullen over een oplossing is blijkbaar gemakkelijker dan er effectief iets aan te doen.

roharro

#13 , 17 sep 2015 13:03

Wie gaat er eigenlijk schuil achter die schimmige website?
Volgens mij is het een databank met informatie voor inbrekers in het leven geroepen door het misdaadmilieu.

sloeberken

#14 , 17 sep 2015 13:13

Domeinnaam Billionhomes.be staat op een naam Kim ....... wonende in de Verenigde staten en contact persoon in Luxenburg.
Zo een organisatie en gratis?
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

JPV

#15 , 17 sep 2015 13:22

deze reactie van billionhomes blijft (ietwat aangepast) in ene topic staan als soort van recht van antwoord. Andere reacties worden verwijderd.

Terug naar “Actuele Thema's”