Ik kan aan je verhaal eigenlijk niet goed aan uit.
Wat is de regeling juist? Eerst spreek je over aan school, dan over aan baskettraining.
Wat het 'toffe papa' plaatje ermee te maken heeft, begrijp ik al helemaal niet.
Kan je even wat verduidelijken?
Ik ga er even vanuit dat de papa de kinderen ophaalt op vrijdagavond en ze enkel tijdens het weekend bij hem verblijven en de moeder dus vindt dat zij het alleenrecht op de boekentassen heeft en die daarom vrijdagavond al terug wil. Ik gok daarop

Maar ook dan is het antwoord: neen. Zowel vader als moeder hebben recht op informatie vanuit de school, de moeder kan geenszins eisen dat zij het alleen recht op de boekentassen heeft, die de papa vermoedelijk ook mee heeft betaald. Papa moet gewoon zorgen dat de papieren die eventueel meekomen van school aan mama doorgegeven worden (of kopie ervan) en kan best ook de brooddozen en fruitdoosjes even uitwassen om andere irritaties te voorkomen.
Loop het echt de spuigaten uit, volg dan inderdaad de raad van Turaki, maar neem misschien eerst nog een tussenstap: Schakel de school in, indien zij dit zouden willen doen. Het welzijn van de kinderen gaat boven alles en een moeder die je komt opwachten als je met je vader mee moet en je schooltas opeist zodat je niets aan je vader kan laten zien en daar wat drama staat te verkopen, is geenzins goed voor een kind.
Je kan dus wel eens aan de school vragen of zij misschien een oplossing zien. Let op: Het is in se niet hun probleem, want het zijn jullie die ervoor kiezen om aan school te wisselen, iets wat ik mensen ALTIJD afraad. de school kan dus even goed zeggen: los het zelf op, wat hun goed recht is. Maar misschien als je een goede, betrokken juf of directie hebt, dat zij wel eens de moeite willen doen om mee te kijken hoe dit kan opgelost worden.