Ik ga dit even cross-posten onder strafrecht, arbeidsrecht, commercieel recht en familierecht omwille van de verweven problematiek...
Mijn man werkt bij de federale politie en komt in die hoedanigheid op geregelde tijdstippen in contact met gevaarlijke individuen.
Mocht het ooit tot een gevecht komen, waarbij mijn man iemand (dodelijk) zou verwonden, dan is het nog maar de vraag of hij bij een strafzaak in zijn recht zou worden gesteld, aangezien in het verleden al precedenten bestaan over twijfelachtige rechtspraak.
Mijn vraag is nu, mocht dit ooit voorvallen:
1. Of hij voor een boete verzekerd is door de politie(vakbond), of hier zelf financieel voor aansprakelijk zou kunnen worden gesteld
2. Indien hij zelf hiervoor zou moeten opdraaien, of er dan ook op de gezinswoning beslag kan worden gelegd
Wij staan namelijk op het punt een eigen woning te verwerven, en hij staat er op dat deze woning volledig op mijn naam zou komen om bovenstaande te vermijden. Ik voel mij hier echter niet zo gemakkelijk bij, en bovendien zijn wij getrouwd met gemeenschap van goederen, dus ik weet niet eens of dit zomaar kan. Zijn er andere mogelijkheden om ons hiertegen te beschermen?