Hallo,
Wij huren een paardenweide voor 50 euro per maand. Dit was een naakte weide, wij hebben er stallen, omheining e.d. met goedkeuring van de eigenaar opgezet. Er was mondeling overeengekomen dan wij een opzeg van een maand hebben, en de eigenaar van een jaar. In Art. 2 van de huurovereenkomst staat het volgende; De huur wordt gesloten voor jaarlijkse termijnen waarvan de eerste is ingegaan op 01/07/2014 om te eindigen op 30/06/2015. De overeenkomst wordt afgesloten voor een duur van 1 jaar, ingaand op 01/07/2014 en eindigend van rechtswege en zonder opzegging op 30/06/2015. Gisteren telefoneerde de eigenaar dat ze de wei ging verkopen, en 5 minuten later stond ze al online. Dit is toch contractbreuk, niet? Wij hebben stipt elke maand de huur gestort. Wij hebben grote uitgaven gedaan +/- 5000 euro, en dat hadden we nooit gedaan zonder die "zekerheid" dat ze ons niet van de ene dag op de andere eraf konden smijten. Op mijn antwoord aan de telefoon dat we een contract hebben antwoordde ze;" Tja, als ik de wei verkoop, dan verkoop ik ze he". Wat moet ik doen??
Mvg,
Anouk