Afzender van volgend bericht gaf toestemming voor plaatsing op dit forum. Namen en situaties werden onherkenbaar gemaakt.
Beste Juridische medewerkers,
Radeloos kom ik bij jullie aankloppen om hulp.
Sinds een 3 tal jaren ben ik weduwenaar (zonder kinderen) en zag het alleen zijn niet meer zitten.
Tenslotte plaatste ik een adventie in de krant - op zoek naar een
praatvriendin. En de respons kwam snel maar.... Al vlug bleek dat deze vriendin me in een handomdraai enkele duizenden Euro's lichter maakte. Met als gevolg dat ik nu zelf volledig aan de grond zit en moet proberen rond te komen met mijn pensioen.
Beste medewerkers, hebben jullie enig idee hoe ik mijn geld waar ik en mijn overleden vrouw hard hebben voor gewerkt kan recuperen.
Bijkomende informatie:
-De gedupeerde X., weduwenaar sinds een 3 tal jaren - was in zijn
eenzaamheid in de zomer van 2004 hopeloos op zoek gegaan naar een praatvriedin.
-Hij deed dat via een aankondiging in de krant .
-Onmiddellijk kreeg hij hierop respons van Y. - toen nog wonende in
haar eigen woning, en onmiddellijk trok ze met haar moeder in bij X. - en ze verbleven tesamen aan zee in de staancaravan van het slachtoffer.
-Y. had vermoedelijk onmiddellijk geld geroken en wist dan ook op een zeer uitgekookte manier deze brave man enkele duizende euro's lichter te maken.
Alles draaide namelijk rond haar zoon : Z. - ex-uitbater van een speelzaal - die financieel aan de grond zat.
- Vermits X. niet onbemiddeld was heeft Y. van zijn eenzaamheid en
zwakheid gebruik gemaakt om hem haarzelf, haar zoon, en zijn ganse familie te laten sponseren en zo zijn spaarrekening volledig te plunderen. Geld waar hij en zijn overleden echtgenoten tesamen voor gewerkt hadden.
- op 10.02.2005 : leende hij de som van 4000.00 euro aan Z. door storting op rekening van diens kleinzoon , maar eigenlijk bedoeld voor Z. , maar deze laatste mocht van nergers geen geld meer ontvangen - of anders werd het aangeslagen.
Z. beloofde aan X. via e-mail deze som ZO SPOEDIG mogelijk terug te betalen (we hebben de originele e-mail nog in ons bezit)
- op 05.02.2005 : leende hij de som van 2500.00 euro aan Y. door storting op haar rekening - dienende voor haar te helpen door haar afbetalingen te geraken. In dezelfde mail vermeld hierboven werd door Z. bevestigd dat schoonmama Y. dit bedrag zou terugbetalen via maandelijkse afbetalingen van 250 euro.
- op 30.05.02005 : kreeg X. terug een oproep tot financi?le tussenkomst met natuurlijk weer de belofte van terugbetaling maar ditmaal mondeling voor een vedrag van 2500.00 Euro - vermits ditmaal werd gedreigd Z. en companie uit hun huis te worden gezet. Van dit bedrag is er alleen een bewijs van afhaling van de spaarrekening van X. - en is in baar geld afgeleverd bij Z. ook de zoon van Z. , woont op ditzelfde adres.
- ondertussen zijn er door Y. wel 2 terugbetaling gebeurd :
1 ste : 16.06 van 30 euro
2 de : 13.09 van 500 euro
- na al dit financieel gerommel maakte X. eindelijk komaf met deze dame en heeft haar verplicht bij hem weg te gaan - en ze besloot de caravan te verlaten, haar huis te verhuren, haar bejaarde moeder in een rusthuis te plaatsen, en zelf een heel klein appartementje te huren.
- er is ook nog een lijst van openstaande schulden die van hand tot hand werden geregeld tussen het slachtoffer en de uitgekookte dame en de lijst hiervan is ook via mail door X. naar Z. verstuurd op 11 juni 2005 :
1000.00 euro als huurwaarborg appartement Y.
500.00 euro verhuiswagen verhuis Y.
en daarbuiten nog zoveel meer, teveel om op te sommen - maar voor de uiteindelijke slotsom van 6183.70 euro.
Wat kunnen we doen om al is het maar een deel van het geld te recuperen.
Graag jullie advies !