verwijderen domicilie

domgeweest
Topic Starter

verwijderen domicilie

#1 , 24 aug 2015 16:14

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt : ik heb een vriend bij mij laten logeren omdat hij op dat moment geen onderdak had. Zonder mijn medeweten heeft hij zijn domicilie bij mij gezet, de wijkagent heeft controle gedaan op een moment dat ik niet thuis was en hupla : ik woonde opeens samen waardoor mijn invaliditeitsuitkering drastisch naar beneden ging. Voor mij een zeer zware dobber want mijn kosten blijven even hoog. En aangezien hij geen middelen had heeft hij mij nooit iets moeten betalen, ik wou gewoon een medemens in nood helpen om zijn leven weer op de rails te krijgen. Ik heb hem dus vriendelijk verzocht om te vertrekken, wat hij uiteindelijk ook gedaan heeft. Maar wat met de maanden dat ik "samengewoond" heb ? Hoe kan ik dit recupereren ? Iemand tips ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 24 aug 2015 16:17

Je kan geen schadevergoeding krijgen als je tegenpartij iets doet wat wettelijk verplicht is.

Mariette

#3 , 24 aug 2015 16:27

Je kan geen schadevergoeding krijgen als je tegenpartij iets doet wat wettelijk verplicht is.
Iemand uitnodigen om tijdelijk te blijven logeren is toch niet hetzelfde als iemand uitnodigen om er zijn intrek te nemen?

Achter TS haar/zijn rug dan nog ongevraagd zijn domicilie daar zetten, zonder enig moment rekening te houden met de gevolgen die dit voor TS zouden hebben is me dunkt evenmin "wettelijk".

Hier zit toch wel een serieus hiaat in de wet: als ik op verlof ga en mijn sleutel aan een buurman geef, dan kan die dus gewoon bij mij intrekken, zijn domicilie daar zetten, terwijl ik onwetend zit te overwinteren op Gran Canaria?

Maar of het RIZIV dit gaat terugbetalen? geen idee.

Reclame

JPV

#4 , 24 aug 2015 16:32

Iemand uitnodigen om tijdelijk te blijven logeren is toch niet hetzelfde als iemand uitnodigen om er zijn intrek te nemen?
"ik heb een vriend bij mij laten logeren omdat hij op dat moment geen onderdak had."

zijn enige vaste verblijfplaats was dus, zelfs al was het maar tijdelijk, dat adres. Wettelijk was zijn domicilie daar verplicht.
Hier zit toch wel een serieus hiaat in de wet: als ik op verlof ga en mijn sleutel aan een buurman geef, dan kan die dus gewoon bij mij intrekken, zijn domicilie daar zetten, terwijl ik onwetend zit te overwinteren op Gran Canaria?
de wijkagent kan bij twijfel een onderzoek instellen naar de werkelijke verblijfplaats. als hij zijn wijk kent, zal dat onderzoek vlug gedaan zijn.

Terug naar “Andere”