Geachte,
Sedert 4 juli 2008 zijn mijn vrouw en ikzelf gelukkig getrouwd voor de burgerlijke stand van de gemeente Aalter. Mijn vrouw is van
Nu is de situatie de volgende :
Ik ben ons huis in Lotenhulle (deelgemeente van Aalter) en reeds gekocht had in 1999 aan het verbouwen, in die mate dat wij er onmogelijk kunnen wonen. De werken zullen nog een 6-tal maanden in beslag nemen. Wij verblijven in tussentijd bij mijn moeder, die in Tielt woont, dit om financiële overwegingen.
Nu vroegen wij aan de gemeente voor een elektronische tijdelijke identiteitskaart voor mijn vrouw, een BIVR (Bewijs van Inschrijving in het Vreemdelingenregister), maar zij weigeren dit omdat zij negatief advies van de Politie Aalter gekregen heeft, omdat er niemand op mijn adres woont ; nochtans had ik zowel de gemeente Aalter als de Politie Aalter hier 1 maand voor het huwelijk schriftelijk van op de hoogte gebracht.
Het is echt onmogelijk om in mijn huis te wonen ; zijn wij nu verplicht om 6 maanden te wachten vooraleer wij de aanvraag kunnen doen ? En kunnen wij dit oplossen door bijvoorbeeld een caravan in onze tuin te plaatsen en dit als voorlopige woonplaats op te geven ? En waarom verwittigt de politie van Aalter de politie van Tielt niet, zodoende dat zij kunnen komen kijken of wij effectief samenwonen ?
Alvast hartelijk dank bij voorbaat,
Met vriendelijke groeten,
Pjotr