Nu zou ik deze graag weg willen omdat ik het persoonlijk niet veilig vind en voor wat er allemaal vanaf komt.
Dus ben ik naar de stad gegaan om eens te informeren. Nu moest er iemand komen kijken.
Hij zei dat één boom weg mocht omdat hij dacht dat deze dood aan het gaan was en de andere moest blijven staan.
Dit omdat die ooit is gesnoeid geweest en mooie nieuwe takken had. Ok, dat kan ik begrijpen,
maar als ik dan op internet ga zoeken dan kom ik een lijst tegen waarop staat dat je een vrijstelling krijgt, dus om zonder vergunning te kappen.
Ik voldoe aan al deze punten dus ben ik terug gegaan naar de man van de stad en hem deze lijst laten zien.Een stedenbouwkundige vergunning voor het vellen van een hoogstammige boom is (in bepaalde gevallen) niet nodig als de boom
niet tot een bos behoort én
in woongebied, agrarisch gebied of industriegebied staat én
niet in woonparkgebied staat én
op maximaal 15 meter van de woning staat.
Toen vroeg ik dus dat ik ze in principe mag kappen zonder vergunning waarop hij "ja" antwoord.
Maar zei hij, als je die nu zou kappen dan kan het zijn dat je bezoek krijgt van de politie als er iemand reclameert en dan krijg je een hele papier rompslomp.
Ik zeg ja dat kan ik begrijpen, maar als je zegt dat ik ze mag kappen dan mag het toch, hij zegt nog eens ja en zegt erbij dat hij eentje zou laten staan voor het natuurbeheer.
Dus nu kan ik niet echt volgen, kan ik die bomen dan toch kappen zonder vergunning, niet dat ze achteraf nog met iets afkomen wat ik of hij over het hoofd heeft gezien want ik dacht ergens gelezen te hebben dat als je ook langs het openbaar domein zat dat het dan ook niet mocht en mijn bomen staan net langs de gracht van de straat ?