Ik vraag mij wel af hoe Zwitserland kan te weten komen dat er een buitenlandse vrouw inwoont bij een Zwitser, laat staan dat ze te weten kunnen komen dat zij daar reeds voor lange tijd woont. Ga maar eens bewijzen dat een buitenlandse vrouw met een eenmanszaak in BelgiE meer dan 6 maanden per jaar inwoont bij een Zwitser.Nogmaals, ik heb daar mijn twijfels bij, net als anderen hier. Maar goed, er is dat spreekwoord met de kaars en de bril.Dankjewel Scorpioen voor je eerlijk antwoord op mijn vraag. Eindelijk iemand die mijn vraag begrepen heeft ipv mij te bekritiseren dat ik aan domicilie fraude doe ( wat ik dus absoluut niet doe ) wat totaal naast de kwestie was aangezien mijn vraag daarover absoluut niet ging.
U kunt uiteraard u zin doen, maar besef dat Zwitserland u kan belasten omdat u daar feitelijk woont. Aangezien het een eenmanszaak is en u online diensten verricht, is uw werkplaats ook Zwitserland. Zovel België als Zwitserland kunnen u hierdoor belasten.
domiciliefraude is bij mijn weten geen wettelijk gedefinieerd begrip. Iedereen kan dus zelf zijn eigen definitie geven aan dit woord. Standaard zal men echter pas over fraude spreken als er een financieel voordeel is.Kan je van domiciliefraude spreken als je twee huizen in dezelfde gemeente hebt maar je meer in het andere huis verblijft dan waar je domicilie staat? Of beperkt domiciliefraude zich tot de grenzen van de gemeentes/streken/...