Stalking vanuit buitenland

axflow
Topic Starter

Stalking vanuit buitenland

#1 , 29 jul 2015 08:01

Beste

Herhaaldelijk wordt ik lastiggevallen door mijn moeder die in Frankrijk woont. Zij verkeerd in een slechte mentale gezondheid waarin ze verschillende soorten pijnstillende medicatie neemt in combinatie met antidepressiva, spierverslappers en liters alcohol. Ik heb soms op een avond tientallen gemiste telefoongesprekken (omdat ik geen zin heb om tegen haar te praten omdat het steeds om verwijten en verzoeken om geld te sturen e.d. gaat). Dit uit zich dan in voicemailgesprekken waarin er bedreigingen van ernstige aard naar mijn adres toe geuit worden. Dit doet zich al maanden voor en begint een negatief effect te hebben op mijn eigen relatie, aangezien mijn partner ook niet buiten schot wordt gelaten en ook door haar wordt lastiggevallen. Hierbij tracht er ook gestookt te worden tussen ons. Herhaaldelijke verzoeken van mij om ons met rust te laten worden door haar genegeerd en ze weigert ook hulp te zoeken voor haar medicatie en alcoholverslaving. Ik heb besloten om klacht neer te leggen bij mijn lokale politie maar deze kunnen hier niets aan doen aangezien mevrouw in Frankrijk verblijft. Het probleem is dat ik verder niet weet wat voor zin het heeft om dan in Frankrijk klacht neer te leggen. Bijkomend probleem is dat ik de Franse taal onvoldoende machtig ben om deze situatie correct uit te drukken.

Ps blokkering van gsm nummer is zinloos aangezien ze mag bellen met de telefoon van kennissen.
Kan iemand mij wat praktische tips meegeven hoe dit kan aangepakt worden? Ik vind weinig informatie hierover.

Bij voorbaat dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 29 jul 2015 08:49

Blokkeer elk nummer waarmee u door haar gebeld wordt.
Als dat ook kennissen van u zijn, zeg hen dat u niet meer via hen gebeld wil worden door haar. Of blokkeer ze ook.

Verander zelf van nummer.
Geef dat nummer niet door aan de kennissen die uw moeder via hun telefoon laten bellen.

Taal is niet enkel voor u een probleem - en het wordt allemaal veel complexer doordat bvb elke bedreiging op de voicemail officiëel vertaald moet worden om er in Frankrijk juridisch wat mee te kunnen doen ...

WP002

#3 , 01 aug 2015 14:17

Voor 2,5 euro per maand hebt u nummerherkenning - als het een nummer is waarvan u vermoedt dat het uw moeder is, neemt u gewoon niet op. Dat + een antwoordapparaat waarop je geen boodschap kan achterlaten en vroeg of laat wordt ze het toch beu om u op te bellen.
(ik weet overigens nog een leuke tegenmaatregel; al wat je daar voor nodig hebt is een scheidsrechtersfluitje...)

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 aug 2015 10:44

(ik weet overigens nog een leuke tegenmaatregel; al wat je daar voor nodig hebt is een scheidsrechtersfluitje...)
Héhé, da's wel een goeie tip voor wie via de telefoon lastig gevallen wordt :) .
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”