#14 , 28 jul 2015 11:39
Goeiemiddag,
Het bijhouden van tickets zal ik dan wel niet moeten doen want ik betaal alle kosten van de kinderen, er zijn geen enkele verblijfskosten als ze (3h) bij hun mama zijn (recent beslist bij vonnis jr).
Duma, toch is het zo bij ons, alle belangrijke beslissingen mag ik alleen nemen, ik moet haar enkel op de hoogte houden van bv schoolkeuze. De scheiding is van 12j geleden, het vonnis van dit jaar.
Nu, dit exclusief ouderlijk gezag is nooit een punt van discussie geweest ook nu niet na het recente vonnis van de jeugdrechter.
Het door haar ingeroepen beroep handelt enkel over de alimentatie vastgesteld door de jeugdrechter dit jaar. Zij vindt het teveel en haalt er, behalve huur ook kosten bij van gas, elec, water, persoonlijke lening, apothekerskosten, kine kosten, teruggave sociale zekerheid.... Haar grief is dat de jeugdrechter geen rekening gehouden heeft met deze kosten, en dat hij zijn uitspraak niet goed gemotiveerd heeft. (Zij is gehuwd, ik woon alleen met de kinderen).
Kan iemand me vertellen wat ik mag verwachten van hoger beroep, gaat dat er anders aan toe dan bij de jeugdrechter, aantal zittingen, langere debatten...?