tv herstelling

willyboy
Topic Starter

tv herstelling

#1 , 26 jul 2015 11:26

Gang van zaken .
Tv word voor herstelling binnen gegeven voor geluidsstoring .
Koop nieuwe om niet op herstelling te moeten wachten .
Ik spreek met hersteller af ...bel mij omdat ik wil weten hoeveel herstelling gaat kosten (om te beslissen of het de moeite waard is)
Hij belt mij op om DE HERSTELDE TV te komen afhalen .
Een zeer grote onkosten nota volgde ter plaatse in de winkel.(zou hem nooit laten herstellen voor deze prijs)
Ik weigerde omdat geen prijsinfo daarvoor .
Hij zou wisselstuk eruit nemen en tv teruggeven .
Nu wil hij 30 euro diagnose kosten .Indien niet ...hij geeft tv niet terug .
Kan ik mijn tv terugeisen zonder betaling ??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 jul 2015 12:24

Die diagnose heeft hem toch tijd, en dus geld gekost. Minstens die zal je moeten betalen.

LeenW

#3 , 26 jul 2015 12:33

Neen, hersteller heeft retentierecht.

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 26 jul 2015 12:53

Zijn voorstel lijkt me redelijk.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

willyboy
Topic Starter

#5 , 26 jul 2015 14:23

Uit oogpunt van klantvriendelijkheid had ik geen onderzoekkosten gevraagd aan oud toestel ,aangezien ik inmiddels al een nieuwe tv bij hem gekocht had .
Door geen inlichten te geven inzake herstellingskosten ...gaf hij zichzelf de vrijheid om gelijk welke vergoeding te vragen .
De 30 euro zal hij krijgen .Maar hij ziet mij niet meer terug .

CityBird

#6 , 27 jul 2015 03:42

Een zeer grote onkosten nota volgde ter plaatse in de winkel
Kan je daar ook een bedrag op plakken?

willyboy
Topic Starter

#7 , 27 jul 2015 08:54

110 euro voor tv van 6 jaar oud

Gebruiker21

#8 , 27 jul 2015 09:06

Is de normale gang van zaken dat men voor onderzoek naar het defect een bepaald bedrag vraagt. Volgende keer op voorhand aan de hersteller vragen wat het kost om enkel uit te zoeken wat het defect is, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. TV is buiten garantie en heeft al een bepaalde leeftijd, dus men gaat echt niet gratis dat toestel opengooien en het defect detecteren, als men niet zeker is dat de klant ook de herstelling zal betalen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Turaki

#9 , 27 jul 2015 09:19

Geld vragen voor een diagnose kan maar indien deze op voorhand overeengekomen is (gemeld aan klant, ondertekende AV, hangt goed zichtbaar uit in de werkplaats, ...). Net als alle andere prijzen.

Diagnose komt namelijk overeen met het maken van een offerte, en deze is gratis tenzij de consument op voorhand de prijs is medegedeeld (art 18 van het KB van 30/6/96 betreffende de prijsaanduiding van produkten en diensten en de bestelbon).

willyboy
Topic Starter

#10 , 27 jul 2015 09:38

Het was duidelijk afgesproken met hersteller om mij in te lichten inzake kosten (zie mijn start topic)
Hij deed dat NIET .Maar hersteld zonder mijn prijsgoedkeuring .
Die 30 euro diagnose kosten ...die zal ik betalen .
Ik kocht nieuwe tv bij hem op zelfde moment dat ik toestel afleverde .(299 euro)

Gebruiker21

#11 , 27 jul 2015 10:06

Het was duidelijk afgesproken met hersteller om mij in te lichten inzake kosten (zie mijn start topic)
Hij deed dat NIET .Maar hersteld zonder mijn prijsgoedkeuring.
Yep, dat had hij niet mogen doen. Maar op uw vraag zou hij die ongevraagde herstelling wel terugdraaien. Niets aan de hand, dus.
Die 30 euro diagnose kosten ...die zal ik betalen .
Ik heb ook een vermoeden dat die diagnosekosten ook wel ergens in de algemene voorwaarden van de winkel zullen staan. Indien niet, mag hij deze ook niet aanrerkenen. Maar reken maar dat dit ergens zal terug te vinden zijn.
Ik kocht nieuwe tv bij hem op zelfde moment dat ik toestel afleverde .(299 euro)
Tja, inderdaad weinig klantvriendelijk, maar juridisch gezien is een winkel niet verplicht klantvriendelijk te zijn, natuurlijk ;).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Turaki

#12 , 27 jul 2015 10:14

Ik heb ook een vermoeden dat die diagnosekosten ook wel ergens in de algemene voorwaarden van de winkel zullen staan. Indien niet, mag hij deze ook niet aanrerkenen. Maar reken maar dat dit ergens zal terug te vinden zijn.
"Ergens in de AV" is niet voldoende. Gelden enkel indien de klant deze expliciet heeft goedgekeurd. Alternatief is dat men deze kosten meedeelt op voorhand, of dat deze goed zichtbaar uithangen.

Gebruiker21

#13 , 27 jul 2015 10:21

"Ergens in de AV" is niet voldoende. Gelden enkel indien de klant deze expliciet heeft goedgekeurd. Alternatief is dat men deze kosten meedeelt op voorhand, of dat deze goed zichtbaar uithangen.
Dus jij raadt de topic starter aan om helemaal niets te betalen en zijn TV terug te eisen? Zal hem meer dan €30 kosten om zijn gelijk te halen, vrees ik...

Turaki

#14 , 27 jul 2015 10:26

Dus jij raadt de topic starter aan om helemaal niets te betalen en zijn TV terug te eisen? Zal hem meer dan €30 kosten om zijn gelijk te halen, vrees ik...
Ik raad niets aan. Ik geef gewoon de wettelijke basis, en aan TS om te beslissen of hij voor 30€ hier een zaak van wil maken of niet.

Gebruiker21

#15 , 27 jul 2015 11:34

Mogelijk heeft de topic starter ook een document ondertekend toen hij zijn TV binnenbracht voor herstelling? Als dit gebeurd is, zal daar de kost voor diagnose wel opgestaan hebben (en dus expliciet goedgekeurd door topic starter). Als hij niets getekend heeft, kan hij inderdaad zijn TV gewoon terugeisen. 'k Zou wel eens willen weten of dit "pakt" bij de verkoper...

Terug naar “Gebrekkige Producten”