#3 , 09 jul 2008 10:22
Huurder betaald niet, en verhuurd het pand (gedeeltelijk?) door aan een derde die daar gedomicileerd is. Uit u verhaal begrijp ik dat de eigenaar weet wat de situatie is en er ook mee instemde?
Als U weet dat de echte huurder NIET betaald aan de eigenaar, waarom betaald u dan u deel niet aan diezelfde eigenaar rechtstreeks.
Misschien heeft de rechter daar wel oren naar omdat het niet u fout is dat de echte huurder niet betaald.
En Ja volgens mij heeft de eigenaar het recht om de huurder buiten te zetten en dan ben u natuurlijk ook u woonst kwijt. Ik kan me vergissen maar gedomicileerd of niet dat doet er niet toe.
Ga eens praten met de eigenaar en vraag hem om het huurcontract op u naam te zetten als de huidige huurder ermee akkoord is natuurlijk.
Praten kan helpen. Niets doen is alleen maar in u nadeel. Maar heeft u altijd betaald aan de echte huurder? De kans is groot dat ge dan u geld kwijd zijt.
Iemand buitenzetten kan zomaar niet, duurd wel maanden. Maar hoelang is dat al bezig? De echte huurder zal dat wel verzwegen hebben zodat u nu een groot probleem heeft.