hospitalisatieverzekering - bevalling

kv77
Topic Starter

hospitalisatieverzekering - bevalling

#1 , 07 jul 2008 16:23

Goedemiddag,

In de polis van een bepaalde hospitalisatieverzekering staat dat er een maximum bedrag is dat terugbetaald wordt bij een normale bevalling.
Is dit in strijd met de antidiscriminatiewet?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 07 jul 2008 23:10

Waarom zou het?

Ik bedoel ... wat heeft bevallen te maken met discriminatie?

Elke hospitalisatieverzekering heeft zijn eigen voorwaarden ... de een betaalt op dat vlak iets meer terug en de ander op een ander vlak.

Alles zou in uw voorwaarden moeten staan ... zaken die ik normaal gezien kreeg voor u tekende.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

kv77
Topic Starter

#3 , 08 jul 2008 08:15

Bedankt voor uw antwoord.

Het staat in de voorwaarden. Dat heb ik ook geschreven.

Een vrouw die een keizersnede ondergaat heeft geen beperking en kan de duurste kamer nemen.
Een vrouw die op natuurlijke wijze bevalt, met welke complicaties dan ook, heeft slechts recht op enkele honderden euro's.

Is dit niet discriminerend?

Reclame

mapleleiah

#4 , 08 jul 2008 15:13

Tja ... u kunt dit proberen aan te vechten maar ik vrees dat u niet ver gaat geraken.

Bijna alle verzekeringsmaatschappijen hanteren verschillende maatstaven voor verschillende soorten mensen. Bv. voor een autoverzekering worden mannen gediscrimineerd (want vrouwen krijgen het goedkoper), alsook vertegenwoordigers (want die zijn meer op de baan dan onderwijzers) enz. Een schuldsaldoverzekering kost meer voor een oudere persoon en een roker enz.

De truuk is goed de voorwaarden te lezen voor u tekent ... U kunt eventueel overwegen te veranderen van maatschappij maar dan zal daar ook wel iets op aan te merken zijn.

Het hele verzekerings- en terugbetalingssysteem is discriminerend. Iemand die aan migraine lijdt en daarvoor dure medicatie moet kopen, krijgt praktisch niets ... terwijl behandelingen voor andere ziektes soms bijna alles terugkrijgen. Brillen en valse gebitten betalen 0,0 terug voor de meeste volwassenen enz.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Terug naar “Algemeen”