vriendin opvangen?

sidoniake
Topic Starter

Re: vriendin opvangen?

#16 , 27 jun 2015 09:39

er werd wel een dossier geopend bij de politie. daarin werd vermeld dat ze die bepaalde dag het ouderlijk huis zou verlaten.
ook van welke spullen ze ging meenemen.
van het binnenbrengen van de sleutel werd ook een melding gemaakt.
Maar wij hadden zoiets van , we laten het verleden rusten en maken een nieuwe start.
Maar die ouders werken verschrikkelijk tegen, ze wordt constant bedreigd met mails, sms-jes, voice-mails en agressieve bezoekjes ivm het teruggeven van haar tablet, want " zij verdient die niet. zij laat iedereen in de steek". Het is hun niet om die stomme tablet te doen, maar om haar te straffen.
Ze dreigen er constant mee om naar de politie te gaan. Maar ja, dat ze maar gaan, wij hebben de bewijzen in onze handen, maar wachten nog effe af.
Maar ja, voor ons is dat gemakkelijk gezegd, maar donderdag was het meisje bijna gekraakt.
Daarom had ze van mij ook gsm en tablet moeten uitzetten.
Ik wil dat meisje ook niet in een ingewikkelde rechtzaak duwen. Maar als zij ons geen andere keuze laten moeten we wel.
Ivm slachtofferhulp, de sociaal assistente had het daar ook al over, maar het meisje wou dat nu nog niet.
Ze is echt bezorgd over haar 5 kleine broertjes en zusjes die ze heeft moeten achterlaten, waar ze haar jonge leven heeft moeten voor zorgen.
De sociale dienst heeft daarom contact opgenomen met het clb en nog iets van ojb of cjb ( altijd iets van de jeugdrechtbank) en die gaan nu meerdere controles uitvoeren
omdat ze weten dat de oudste het huis uit is. Ze weet dat ze nu wel kan opgeroepen worden door de jeugdrechtbank maar als dat is om haar jongere broers en zussen te beschermen,
vindt ze dat niet zo erg. Maar al die instanties kenden het gezien al heel goed.
En @duma, die ma is net zozeer slachtoffer als de kinderen. Die pa is zo slim om niets uit zijn naam te doen. Maar ja, ze zou wel moeten opkomen voor haar kinderen!
Gisteren wel de raad gekregen van de politie om hun telefoonnrs te blokkeren, fb te blokkeren en telkens als die pa hier aan de deur komt de 101 te bellen.
We weten nog niet waar we aan begonnen zijn, maar ik heb de laatste weken wel ingezien dat het echt, echt, echt nodig is om dat meisje te helpen.
Dus we gaan proberen om een nieuwe start te nemen, en indien dit financieel niet haalbaar is, gaan we met het ocmw praten. Die zullen dan wel helpen.
Ik mag niet klagen van de hulp die we tot nu toe gehad hebben, iedereen kent na een paar telefoontjes de situatie van het meisje, en doet er alles aan om haar te helpen, zowel politie, sociale dienst, kinderbijslagfonds, cm,.... Ze zeggen allemaal dat ze de juiste stap heeft gemaakt en wensen haar veel geluk.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette

#17 , 27 jun 2015 10:14

Komen de bedreigingen enkel van de ouders? of ook van andere familieleden (ooms, neven, kozijns)? want dan ben je nog niet aan de vroege patatjes. Misschien ook zorgen dat er een paar vluchthuisadressen beschikbaar zijn waar je haar in geval van acute nood kan onderbrengen?

sidoniake
Topic Starter

#18 , 27 jun 2015 11:45

Bedreigingen komen enkel van haar ouders. Haar ouders hebben zelf geen contact met de rest van hun familie.
Die band werd jaren geleden al verbroken.
De goede tip van een vluchthuis zal ik zeker in mijn achterhoofd behouden, indien het te erg zou worden. Maar laat ons maar hopen van niet.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#19 , 27 jun 2015 14:58

Vluchthuis gaat zo wie zo via onder andere slachtofferzorg. Deze verwijzen door maar daarmee is er ineens een rechtstreekse lijn naar jeugdparket en jeugdrechter -ook via de sociale dienst van de jeugdpolitie. Als daar nog andere minderjarige kinderen zijn zou ik niet twijfelen en alle mogelijke hulp inroepen ... ook voor die andere kinderen en vermoedelijk ook voor de moeder.
Ik raad echt aan via deze dienst of via uw huisarts professionele hulp aan te bieden aan het meisje.
enige sites:
http://www.caw.be" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.vagga.be" onclick="window.open(this.href);return false;.

Voor de rest : aangifte doen wegens belaging, bedreigingen zeker doen en chronologisch alle feiten bijhouden.
Bij de minste fysieke bedreiging aangifte doen en ook direct 101 bellen echt niet aarzelen.
Voor zulke mensen is er maar één oplossing direct maar dan ook direct de officiële instanties ( in de eerste plaats politie) in kennis stellen en laten optreden.
Is trouwens ook IFG
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”