In ons gebouw werd het gratis water steeds correct toegewezen.
Maar ik vrees dat het in het nieuwe systeem veel ingewikkelder, of onmogelijk, zal worden om de juiste waterkosten aan het juiste gezin toe te wijzen.
Blijkbaar heb ik een zeer rare logica, want in mijn wereld bestaat de progressieve waterfactuur reeds heel erg lang:
bron: http://www.farys.be/watertarief-met-gedomicilieerden
Per gedomicilieerde op je verbruiksadres betaal je 15 m³ aan het tarief van basisverbruik + korting : 2,9011 €/m³
Per gedomicilieerde op je verbruiksadres betaal je 20 m³ aan het tarief van comfortverbruik: 5,2411 €/m³
Per adres met gedomicilieerden betaal je 15 m³ van het verbruik aan het tarief van forfait: 5,2411 €/m³
Dit is het verbruik tot 500 m³ per wooneenheid. Dit oververbruik komt bovenop het basis- en comfortverbruik en het forfait: 5,9011€/m³
Vanaf 501 m³ per wooneenheid betaal je het water aan het tarief van meerverbruik: 4,3211 €/m³
Kan iemand mij uitleggen hoe de huidige tarieven géén progressieve tarieven zijn? (in de veronderstelling dat het meerverbruik verhoogd wordt)
Als er geen probleem was met de huidige/vroegere waterfactuur, zie ik niet in hoe de "nieuwe" progressieve waterfactuur wel een probleem zou kunnen worden..