@Inazuma; Hoe zo uw rechtbank???? Ik wil niet onder de straf uitkomen of de verantwoordelijkheid van mijn overtreding ontlopen. Dat ik naar de politierechtbank moet is zo goed als zeker. U oordeelt al dat ik constant over de weg zit te racen gelijk een rallypiloot blijkbaar. De boetes die ik heb opgelopen is over een tijdspanne van 20 jaar en is van overtredingen waarbij ik bijvoorbeeld 1 km te snel reed (50 euro moeten betalen, zo heb ik er een paar gehad over die 20 jaar), een keer op de autosnelweg 130 gereden boete van 120 à 140 euro moeten betalen (dit is de meest recente en is van meer dan 1 jaar geleden). Dus als u mij al veroordeelt of een stempel zet van veelvuldige hardrijder of doodrijder wat is dan al de rest voor u?
Probeer nu eens begrijpend te lezen aub. Inazuma heeft je dus niet veroordeeld. Maar hij heeft je daarentegen hier wél een ideetje gegeven over hoe de conversatie tussen uzelf en de rechter zou kunnen verlopen, als u zich daar gaat verdedigen met de strategie die u eerder neerschreef in dit topic.
Voor 't geval de boodschap dus nog steeds niet duidelijk is: het is sowieso ten zeerste af te raden om de argumenten te gaan gebruiken die u hier eerder neerschreef.
Gaat de rechter om een verklaring vragen waarom ik dit gedaan heb??
Je gaat de kans krijgen je te verantwoorden.
Zo ja wat zou het beste antwoord zijn.
Zeker niet de strategie die je hierboven neergeschreven hebt. Inazuma heeft je al een idee gegeven van hoe je een rechter fameus tegen de haren in zou kunnen strijken. Goede raad: best niet teveel vermelden dat ook uw zoontje erbij zat, u vermoeid was, u aan het inhalen was, .....
Mij gewoon verontschuldigen voor mijn begane fout en beloven dat ik het niet meer zou doen.
Dat lijkt mij inderdaad al véél verstandiger, ja. Fout toegeven, géén excuus-truzen zoeken
(de standaardsmoezen kent de rechter écht wel allemaal uit 't hoofd), en berouw tonen.
Zou hij of zij rekening houden dat dit mijn eerste maal is dat ik voor de rechter moet verschijnen, zou de rechter ook rekening houden dat ik al meer als 1 jaar geen boete heb opgelopen?
Of zou het direct de volle hamer op mijn kop zijn en de volle pot van 6000 euro en 5 jaar rijverbod zijn?
Niemand hier, is rechter. De rechter zal wikken en wegen. Maar denk goed na over de antwoorden die je daar gaat geven. Probeer vooral niet de rechter tegen je in het harnas te jagen.
Tevens aan al die beweren nog nooit te snel hebben gereden en zelfs ontkennen dat zij ooit een boete hebben gehad daar geloof ik totaal niets van. Iedereen onder ons heeft wel eens te hard gereden, dus voor dat u mij beoordeelt kijkt liever na u zelf. Ik heb tenminste het geweten om voor mijn fout uit te komen en er eerlijk in te zijn en ook om mijn verantwoordelijkheid er voor op te nemen. En ik denk niet dat hier iemand onder ons is die staat te springen om een boete te betalen of om zijn hard verdiende centen weg te geven.
Dergelijke strategie, zou ik in de rechtbank dus ook vooral
niet gebruiken. U dient zich in de rechtbank te verantwoorden voor wat U gedaan heeft, en niet voor wat vele anderen ooit allemaal uitgespookt hebben.