Domiciliëring

eerlijkheid
Topic Starter

Domiciliëring

#1 , 25 jun 2008 21:41

Beste mensen,

Als men voor 30 juni 2008 een abonnement bij Mobistar afsluit, bijvoorbeeld "My15", en dit voor een periode van 2 jaar, dan krijgt men gedurende deze 2 jaar het dubbel aantal belminuten voor dezelfde prijs. Het is dus een promo aktie.

Voorwaarde is dat men dan wel een domiciliëring moet toestaan. Anders kan men zelfs niet verder het abonnement afsluiten via de computer.
Men moet dus akkoord gaan met een domiciliëring.

Is men hier niet mee akkoord en wenst men via een gewone overschrijving te betalen, dan kan men wel degelijk klant worden en een abonnement afsluiten maar dan kan men geen aanspraak maken op de dubbele belminuten of de zogenaamde promo aktie.

Is het logisch dat men dan een domiciliëring kan afdwingen?

Nergens in de algemene voorwaarden die je kan raadplegen bij "My15", staat hierover iets geschreven.

Een bepaalde verkoper vertrouwde mij echter het volgende toe. Sluit het abonnement af en geef je rekeningnummer voor de domiciliëring. Het vak waar je normaal moet ondertekenen voor je akkoord met de domiciliëring, en waar dus ook je rekeningnummer is vermeld, weiger je te ondertekenen. Alzo kan het abonnement wel afgesloten worden.

Bij de eerste betaling zal je wel naar de bank moeten om je daar akkoord te verklaren met de domiciliëring. Volgens dezelfde verkoper kan je daar dan zeggen dat je niet akkoord bent met deze domiciliëring en weiger je te ondertekenen.

Zodoende zou men dan niet anders kunnen dan je een overschrijving te sturen voor de betaling.

Uitkijkend naar reactie hierop, verblijf ik.

Met vriendelijke groeten,

Eerlijkheid

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 26 jun 2008 16:21

Wat die verkoper vertelt is op zijn minst louche ... afblijven! Het zou me niet verwonderen dat hij dat doet om je toch maar het contract te laten tekenen ...

Heel wat bedrijven (ook Providers) staan kortingen toe bij domiciliëring. Dit is volgens mijn bronnen ook toegelaten. Maar ik weet niet of ze het anders mogen formuleren en zeggen dat ze MEER gaan vragen als je niet domicilieert.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

JohnD

#3 , 26 jun 2008 17:49

Daar is nog niet zo lang een wet over die dat verbied.

Reclame

Eddy009

#4 , 26 jun 2008 18:31

Beste,

Ingevolge het nieuwe artikel 32.29 van de Wet Handelspraktijken worden de clausules in de contractsvoorwaarden verboden die boven de aangekondigde prijs nog een verhoging bedingen indien men niet opteert voor domiciliëring.

Maar België blijft België : er mogen wel kortingen toegestaan worden indien wordt geopteerd voor domiciliëring.

Kwestie van het kind de juiste naam te geven dus ...

eerlijkheid
Topic Starter

#5 , 27 jun 2008 15:03

Beste mensen,

Nogmaals dank voor jullie reacties.
Ik denk dat in deze de nodige voorzichtigheid primeert.

Met vriendelijke groeten,

Eerlijkheid

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”