dit wil zeggen dat politiediensten zich niet aan de wegcode moeten houden als hun opdracht dit rechtvaardigd7.1. Elke weggebruiker moet de bepalingen in dit reglement naleven.
59.12. De bepalingen van artikel 7.1 gelden niet voor het rijkswacht-, politie- en douanepersoneel wanneer hun opdracht het rechtvaardigt.
Het pv opgesteld na de diensturen, zelfs in andere arrondissementen, verliest NIET zijn bijzondere bewijswaarde tot bewijs van het tegendeel louter omwille van het feit dat het na de uren is hoor. Zij blijven bevoegde personen cfr. art. 62 Wegverkeerwet en je zal met degelijke bewijzen op de proppen moeten komen om de bewijswaarde die de rechter aan jouw bewijs zal geven een hoger niveau in te pompen dan wat de door de koning bevoegd geachte personen voorleggen aan de magistraat.En als de politie inspecterus in hun burgervoertuig op weg waren naar huis, dus na hun diensturen.
Als dit kan bewezen worden, is er dan meer kans?
ik denk dat je nog één optie (de veiligste) vergeten bentMijn opties om de afslag te nemen waren dus:
- Mij ook nog voor de vrachtwagen of voor de Citroën in te voegen en zo een gevaarlijke situatie creeren voor de vrachtwagen en de voertuigen achter deze vrachtwagen. Omdat de vrachtwagen dan plots moest remmen.
- Plots remmen op de middelsterijstrook van de E40 hopend dat ik mij nog ergens kon in voegen. Dit leek mij ook geen goed idee omdat ik zo een gevaarlijke situatie creeren voor de voertuigen achter mij en op de rechter en rijstrook.
- De enige oplossing leek mij, om de auto’s in te halen die aan het invoegen waren en mij een paar auto’s verder in te voegen. Omdat daar meer dan voldoende plaats tussen 2 auto’s was, en zo niemand hinderde of een gevaarlijke situatie creëerde met mijn manoeuvre, echter moest ik over het verdrijvingsvak rijden. Maar aangezien mij dit de enigste oplossing leek waarbij ik niemand hinderde of in gevaar bracht, heb ik voor deze optie gekozen.(zie schets 2)
Als zei (politieinspecteurs) ook mogen wachten tot het laatste moment om in te voegen dan mag ik dat toch ook.correct me if i am wrong
maar wat ik lees uit je verklaring is dat je wachtte tot op het laatste moment om naar rechts te gaan, en dat een ander iets minder lang wachtte
daarbij werd 'jouw' gaatje gesloten waardoor jij (volgens je eigen redenering) het recht kreeg om verder over een verdrijvingsvak toch nog de afslag te nemen
de rechtbank zal daar waarschijnlijk anders over denken en de wegcode gelijk geven
Natuurlijk en daar begrijp ik Ignace en sniper niet. Natuurlijk zijn die verbalisanten beedigd, maar zij moeten kunnen bewijzen dat hun bewering (+ 120km/h) met de waarheid strookt. En daar is maar een ding dat dat kan bewijzen: een radarmeting. In de tijd dat er nog geen radarmetingen konnen gedaan worden vanuit een wagen, heb ikzelf ontelbare keren gewoon rijkswachtauto's die tergend juist 120km/h reden op de autosnelwegen, gewoon (voorzichtig) voorbijgestoken. Af en toe zag ik er dan een die de achtervolging inzette. Ik bleef gewoon 130km/h rijden en 2x heb ik een PV gekregen. Voor de rechtbank beweerde ik gewoon dat ik 120km/h reed en dat het bewijzen van het tegenovergestelde aan hen lag.Voor wat de snelheidsovertreding betreft sluit ik mij aan bij JohnD.
Een correcte vaststelling met een geijkte meter.
het echte leven is geen wedstrijd tussen burger en politieNatuurlijk en daar begrijp ik Ignace en sniper niet. Natuurlijk zijn die verbalisanten beedigd, maar zij moeten kunnen bewijzen dat hun bewering (+ 120km/h) met de waarheid strookt.
en wat was het resultaat daarvanIn de tijd dat er nog geen radarmetingen konnen gedaan worden vanuit een wagen, heb ikzelf ontelbare keren gewoon rijkswachtauto's die tergend juist 120km/h reden op de autosnelwegen, gewoon (voorzichtig) voorbijgestoken. Af en toe zag ik er dan een die de achtervolging inzette. Ik bleef gewoon 130km/h rijden en 2x heb ik een PV gekregen. Voor de rechtbank beweerde ik gewoon dat ik 120km/h reed en dat het bewijzen van het tegenovergestelde aan hen lag.
je hebt gegokt en verlorenEn omdat zei dus meer mogen zou ik 15km omweg moeten rijden (om daar de afslag te nemen en terug te keren).
Daar ga ik niet mee akkoord.