onderhoudsgeld

lolalola
Topic Starter

onderhoudsgeld

#1 , 07 jun 2015 21:57

Dag allemaal

mijn ex heeft onze twee kinderen 3 weekends per maand. Hij betaalt per kind 75 euro onderhoudsgeld. Dat zou toch de bedoeling zijn maar dat doet hij al heel wat maanden niet want hij vindt het teveel en raakt elke job kwijt. Nu sta ik op het punt naar de DAVO te gaan. Is dat echt zo veel? want ik voel wel dat ik het niet heb in de kosten die ik moet dragen…
de DAVO voelt wel als een grote stap maar ik heb al het andere al geprobeerd...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 08 jun 2015 08:46

Is er een vonnis of EAT waar dit bedrag in staat?

lolalola
Topic Starter

#3 , 08 jun 2015 09:20

ja dat is er zeker

Reclame

duma

#4 , 08 jun 2015 09:39

Dan is het simpel: Er is een vonnis waarin staat hoeveel hij moet betalen, dus moet hij dat betalen. Of hij dat te veel vindt of niet doet niet ter zake. Kinderenkosten nu eenmaal geld en hij heeft ze mee gemaakt, dus moet hij er mee voor zorgen.
Als hij dit om de een of andere reden écht niet meer kan betalen, is het aan hém (en zeker niet aan jou) om eventueel een alimentatieherziening te vragen.
Indien er een gegronde reden is (bv verlies job buiten zijn wil om of iets dergelijks) kan een rechter hem dat toekennen en zal die dat in een nieuw vonnis gieten.
Als jij akkoord gaat met zo'n vermindering, kunnen jullie ook altijd een onderling akkoord laten homologeren door de rechter.
Zolang er echter geen nieuw vonnis is, blijft dit vonnis geldig en moet dat gevolgd worden.

Dus: klacht neerleggen én naar DAVO stappen. hoe groot die stap ook is, DAVO is wel daarvoor opgericht, dus daar hoef je je niet slecht of schuldig of wat dan ook om voelen.

lolalola
Topic Starter

#5 , 08 jun 2015 20:41

dankjewel voor de raad!

Terug naar “Echtscheiding”