Gebrekkige software voor website

A.Hoebeeck
Topic Starter

Gebrekkige software voor website

#1 , 28 mei 2015 21:43

Dag Juridisch forum!

Ik heb sinds kort een eigen website. Ik heb deze gebouwd door middel van een software, aangeboden door een bepaald bedrijf.
Ik bied GSM herstellingen aan op het net.
Ik krijg dan een pakket waar ik zelf nog de layout kan kiezen en alles moet invullen, waar ik maandelijks voor betaal. Ik heb een twaalf maandelijks contract met dit bedrijf.
De kostprijs voor mijn abonnement is 45 euro per maand + 29 euro uitbreidingen per maand. Ik betaal dus 74 EUR per maand.

Echter merk ik regelmatig bugs op in het systeem. Dit zijn kleine fouten die een onlogische of niet werkende reactie geven. Iets wat moet werken werkt dus niet.
Het kan altijd voorkomen dat dit gebeurd, dat begrijp ik. Echter meld ik steeds altijd deze fouten en lijkt hier niets aan gedaan te worden. Zo is er een BPOST integratie die niet naar behoren werkt. Ikzelf heb contact moeten opnemen met BPOST, BPOST heeft dan met hun contact opgenomen en nu hebben zij langs mijn kant het supportticket zelfs gesloten. (ze hebben mijn gezaag afgewimpeld)
Bij BPOST hebben ze ook niet geantwoord op hun bericht.

De integratie voor BPOST was voor mij een aanleiding om bij dit bedrijf te gaan, nu dit niet werkt en niet wordt opgelost heb ik alsmaar meer en meer spijt met dit bedrijf in zee te gaan te zijn.

Wat kan ik hier tegen doen? Ik betaal momenteel eigenlijk vrij veel geld voor een systeem dat niet naar behoren werkt... Ik neem aan dat ze zich beschermd hebben via de algemene voorwaarden maar op welke rechten kan ik mij toch beschermen?

Vriendelijke groeten
A. Hoebeeck

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 28 mei 2015 23:16

U zal dienen te beginnen met een schriftelijke in gebrekestelling aangetekend verzonden.

Hierin geeft u hen een termijn om het probleem naar behoren op te lossen (bv 30 dagen) of dat u anders gelet hun niet nakomen van de verbintenis verplicht zal zijn de overeenkomst als verbroken te beschouwen en middels artikels 1282-1283 BW. de zaak voor de rechter te brengen voor de geleden schade.

A.Hoebeeck
Topic Starter

#3 , 28 mei 2015 23:25

Kan ik een schadevergoeding vragen en op wat baseer ik dit?

Ik heb hun algemene voorwaarden doorpluist en ik lees het volgende:

4.1 XYZ staat in voor de deugdelijkheid van de door haar geleverde dienst in overeenstemming met wat Licentienemer op grond van de overeenkomst redelijkerwijze mag verwachten. Mochten zich niettemin gebreken voordoen in de door XYZ geleverde dienst als gevolg van programmeer- en/of designfouten, dan zal zij deze gebreken (laten) herstellen dan wel een redelijke prijsreductie toepassen, een en ander ter keuze en uitsluitend ter beoordeling van XYZ.

Reclame

Vandebos

#4 , 28 mei 2015 23:29

Aangezien de fout niet hersteld wordt en er geen reductie wordt toegepast nadat u het probleem heeft gemeld verzaakt de XYZ aan zijn eigen contractuele voorwaarden. Door de timestamps van de melding bij hen en later bij de post en hun totaal gebrek aan respons aan beide betrokken partijen heeft u een begin van bewijs.

Vandebos

#5 , 28 mei 2015 23:31

Dergelijke bedrijven die een site via een 'pakket' aanbieden... Zijn vaak het sop van de kool niet waard en kosten de gebruiker op het einde van de rit vaak beduidend meer dan gebruik te maken van een professionele ontwikkelaar.

A.Hoebeeck
Topic Starter

#6 , 29 mei 2015 00:26

Mocht de software in orde zijn dan vond ik het zeker zijn geld waard. Ik heb echter de indruk dat ik met een graaibedrijf zit. Zo rekenen ze voor het gebruik van een "Juridische Documenten Generator" 4,95E/maand aan, je mag volgens de kleine letters de verkregen informatie ook niet verder gebruiken als je het abonnement stopzet. Na het verder te bekijken op de site die de Juridische Documenten Generator host (ictrecht.nl voor de geïnteresseerden) bleek de grote meerderheid gewoon gratis te gebruiken zijn...

Denkt u dat ik mezelf een termijn moet opleggen eer ik hier een officiele klacht over maak? Bijvoorbeeld 30/60 dagen?
Stel dat ik een schadeclaim vraag, raadt u dan een vast percentage of bedrag aan dat ik kan eisen?
Stel dat zij hier niet op ingaan, welke stappen zou ik dan kunnen nemen?
Stel dat zij het contract sluiten en ik mijn harde werk kwijt ben, kan ik dan ook een schadevergoeding claimen hiervoor? Daar er weken werk in mijn website zit.

Sirkii

#7 , 29 mei 2015 19:10

Om schadevergoedingen te claimen die niet voorzien zijn in de contractuele afspraken zal je moeten procederen. Kans dat je wint is klein en t is pokkeduur.

Terug naar “Gebrekkige Producten”