Buren

Darliiien
Topic Starter

Re: Buren

#16 , 19 mei 2015 22:47

Heeft u al eens geprobeerd om thuis sloefkes te dragen.Ik zie dat het een onderbuur is die wreed last heeft,dat zou wel eens kunnen ten goede draaien.Ikzelf ben ook onderbuur en als mijn bovenburen thuis komen is het net of er een rodeo aan de gang is op de 14 de verdieping.
Wat u ook zou kunnen doen is vilten vulstukken onder uw stoelen te zetten;u heeft er geen gedacht van hoeveel lawaai het verschuiven van meubels voortbrengt.
U zou ook een koptelefoon kunnen kopen,zodat u mooie stereo muziek kan afspelen voor u alleen!

Kilroy
Hoi,
We hebben zelfs speciaal heel dik vast tapijt laten leggen in de living, gang en keuken... De stoelen zijn sowieso ook voorzien van stipjes (van opt oud appartement) en stereo muziek luisteren we niet. Ik Weet heel goed hoe vervelend zo lawaai kan zijn, we zijn zelf ook onderburen geweest van zeer luidruchtige mensen. En we doen dan ook enorm ons best om zo stil mogelijk te zijn, maar we kunnen ook niet stilzwijgend naast elkaar in de zetel gaan zitten de hele dag he... Maar deze man is gewoon een muggenzifter... Hij komt klagen als onze tv gewoon normaal aanstaat, als mijn metekindje overdag eens een beetje meer lawaai maakt bij het spelen,... Het is gewoon gigantisch irritant...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#17 , 19 mei 2015 22:51

U mag overdag "normaal" gebruik maken van uw woning, zolang u niets doet dat "een goede huisvader" ook niet zou doen, kan u niets verweten worden.

Toch eens overwegen om alle gesprekken op te nemen, bij dreigementen tegen uw persoon klacht indienen wegens bedreiging, en telkens hij komt klagen (maar ook als hij bv de politie belt) dient u klacht in wegens belaging. Er zijn al mensen moeten verhuizen van de rechter omdat ze niet in staat waren om op een normale manier met hun buren om te gaan...

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#18 , 20 mei 2015 08:13

De eigenaar mag uiteraard niet zomaar binnenkomen bij u, u mag uw sloten veranderen zoals u dat wenst (mits terugplaatsing oude slot bij vertrek) en hij kan u uiteraard niet zommar buitenzetten. Maar wat hij vermoedelijk zal doen is binnen een paar dagen laten weten dat het huurcontract van één jaar niet wordt verlengd, dat is perfect wettelijk. Zeker indien er klachten komen over burenhinder en de relatie met de verhuurder omwille van voornoemde redenen al wat verzuurd is.

Uw onderbuur mag op een normale manier kenbaar maken dat hij vindt dat u burenhinder veroorzaakt (wat niet hetzelfde is als geluidsoverlast). U kan hem dan beleefd zeggen dat u het daar niet mee eens bent en dat hij maar naar de vrederechter dient te trekken. Gesprek opnemen kan zeker nuttig zijn indien hij begint te dreigen. In uw plaats zou ik beginnen uitkijken naar een ander verblijf.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Terug naar “Huren”