Dit voldoet niet en de cli?nt gaat uiteindelijk in zee met een ander ontwerper.
Daarop eist de eerste ontwerper een vergoeding voor de reeds gemaakte kosten. Hij beweert dat er een duidelijke opdracht tot het ontwerpen van een logo gegeven werd en dat deze wederrechtelijk verbroken werd door de cli?nt.
Die cli?nt ging er echter vanuit dat dezelfde regeling gold als de regeling die gold bij haar contacten met een andere ontwerper: geen betaling tot er een ontwerp aanvaard is.
Van een duidelijke opdracht is in geen geval sprake. Bovendien lijkt het in de sector gebruikelijk dat er een voorbeeld of een aantal voorbeelden van ontwerp opgezonden worden bij wijze van vrijblijvende prijsofferte:
Bovendien gebruikte de ontwerper zelf het woord 'offerte' en 'proef' in hun emailverkeer.http://www.bedrijfslogo-ontwerp.nl/cont ... mulier.htm
http://www.logofactory.be/NL/index.htm
Uw bedrijfslogo is een zeer belangrijk herkenningspunt voor uw (potenti?le) klanten. Daarom wordt uw website gebouwd volgens de stijl en het kleurgebruik van uw logo. Nog geen professioneel logo? Prijzen vanaf 375,- euro.
Interesse? Neem contact met ons op voor een vrijblijvende offerte.
http://www.pirana.be/media/logo_ontwerp.htm
Heeft de ontwerper (toch) gelijk en moet een factuur betaald worden voor reeds geleverde diensten? Wat is het juridische statuut van hun interactie geweest? Als het daadwerkelijk om een offerte ging, kan het dan dat die automatisch een opdracht tot ontwerpen van een logo wordt wanneer de cli?nt opmerkingen geeft over het ontwerp van logo, zonder dat daar een duidelijke afspraak over werd gemaakt en er een concrete prijs bedongen werd? Heeft de ontwerper aan zijn informatieplicht voldaan?