probleem kinderen

Diana88
Topic Starter

probleem kinderen

#1 , 06 mei 2015 20:07

Hallo,

Hier even een situatieschets:

- Ik ben getrouwd en heb met mijn man een dochter en een zoon. Ik heb nog een oudere dochter van een vorige relatie. Met mijn ex heb ik een regeling getroffen waarbij hij zijn dochter om het weekend en tijdens bepaalde dagen tijdens vakanties heeft.

- Ik heb ook geen contact meer met mijn moeder. Zij heeft een omgangsregeling via de rechtbank getroffen waarbij zij mijn dochters de 1ste woensdag van de maand bij haar heeft. Tot hiertoe zonder problemen.

Nu is mij vandaag ter oren gekomen dat, terwijl mijn dochters bij haar op bezoek waren, zij mijn ex bij haar thuis had met zijn vriendin en haar kinderen. Nu, in verband met de oudste dochter, geen enkel probleem. Het is tenslotte zijn dochter. Leuk voor haar :)
Wij zitten met onze handen in ons haar inzake de jongste dochter. Wij willen onder geen geding dat zij in contact komt met mijn ex (geen vaderschapsband, noch andere band, voor haar en hem zijn het vreemden voor elkaar). Wat kunnen wij nu in godsnaam daartegen doen? Ik krijg mijn verstand daar niet rond dat zij hem uitnodigt...Dat ze dat doet als mijn oudste dochter alleen is, maar toch niet wanneer de jongste er is? Dat doe je toch niet?? :cry:
We staan nu op het punt om haar gewoon niet meer mee te geven....

alvast bedankt voor de raad,

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 mei 2015 20:47

En wat is het probleem?

lolalola

#3 , 06 mei 2015 22:19

ik zie het probleem niet? tenzij hij de jongste zou aanvallen ofzo? dat is toch alleen maar alleen fijn voor de oudste als de jongste ook weet wie haar papa is?

Reclame

Turaki

#4 , 06 mei 2015 23:07

U heeft niets te zeggen over wie er bij uw moeder langs komt. U mag ook uw dochter niet weghouden bij uw moeder, daar u daarmee de uitvoering van een vonnis belemmert, en dit is iets dat op de correctionele rechtbank wordt behandeld.

Had u controle willen houden over wie uw dochter ziet, had u maar een regeling moeten uitwerken met uw moeder. Rechters zijn niet snel geneigd om het omgangsrecht van de grootouders zo uit te spreken dat de ouders er niet bij aanwezig zijn (of enig ander toezicht door hen georganiseerd), tenzij de ouders zelf op geen enkele manier willen meewerken aan een regeling. Ik kan dus alleen maar stellen dat dit uw eigen schuld is, en u hier niets meer aan kan doen.

ongelukbelaagd

#5 , 08 mei 2015 16:05

En er was misschien bij de regeling geen rekening gehouden met deze situatie?
Als vader van de dochter, zou ik het er ook moeilijk mee hebben.
En sommige dochters zouden ook in de war kunnen geraken...

Dus die vader mag helemaal niet beslissen dat zijn dochter geen contact heeft met de ex-man van zijn vrouw?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 08 mei 2015 23:25

Dat mag hij zeker maar dan zal hij naar de rechtbank moeten om dat te laten verbieden.
Vraag is dan met welke wettelijke argumenten men dat zal kunnen.
Er is een vonnis van omgangsrecht voor de grootmoeder t.o.v. de dochters.
In die periode doet grootmoeder met haar tijd en in haar huis wat zij wil.

Of er moeten zware criminele redenen zijn ... maar waarom de ene dochter dan geen probleem en de andere kinderen wel een probleem?

Terug naar “Echtscheiding”