Hier even een situatieschets:
- Ik ben getrouwd en heb met mijn man een dochter en een zoon. Ik heb nog een oudere dochter van een vorige relatie. Met mijn ex heb ik een regeling getroffen waarbij hij zijn dochter om het weekend en tijdens bepaalde dagen tijdens vakanties heeft.
- Ik heb ook geen contact meer met mijn moeder. Zij heeft een omgangsregeling via de rechtbank getroffen waarbij zij mijn dochters de 1ste woensdag van de maand bij haar heeft. Tot hiertoe zonder problemen.
Nu is mij vandaag ter oren gekomen dat, terwijl mijn dochters bij haar op bezoek waren, zij mijn ex bij haar thuis had met zijn vriendin en haar kinderen. Nu, in verband met de oudste dochter, geen enkel probleem. Het is tenslotte zijn dochter. Leuk voor haar

Wij zitten met onze handen in ons haar inzake de jongste dochter. Wij willen onder geen geding dat zij in contact komt met mijn ex (geen vaderschapsband, noch andere band, voor haar en hem zijn het vreemden voor elkaar). Wat kunnen wij nu in godsnaam daartegen doen? Ik krijg mijn verstand daar niet rond dat zij hem uitnodigt...Dat ze dat doet als mijn oudste dochter alleen is, maar toch niet wanneer de jongste er is? Dat doe je toch niet??

We staan nu op het punt om haar gewoon niet meer mee te geven....
alvast bedankt voor de raad,
mvg