Daar heb jij niets in te zeggen tenzij met beinvloeding van die nonkel. Wat zou je trouwens zeggen of ervan vinden indien jij in de plaats van die mensen waart ? Je bent zelf huurder maar je hebt nu het geluk dat je van een zeer gekende relatie (die onkel dus) huurt. Misschien willen die mensen wel helemaal niet verhuizen.Nu zouden we graag de mensen die daar wonen eruit zetten, zodat ik daar een mini-creche kan starten.
Bedankt voor het nuttige antwoord.“Art.3...§ 2. De verhuurder kan de huurovereenkomst evenwel te allen tijde beëindigen met inachtneming van een opzeggingstermijn van zes maanden, indien hij voornemens is het goed persoonlijk en werkelijk te betrekken of...De opzegging vermeldt de identiteit van de persoon die het goed zal betrekken en de band van verwantschap met de verhuurder...”(Woninghuurwet 20 februari 1991).
Er een mini-creche in vestigen is niet ’persoonlijk en werkelijk te betrekken’.
Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be/.Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten.
Als ze constant te laat betalen, zult u ze misschien via de rechtbank kunnen buitenkrijgen, maar i.v.m. dat huisdier zal het niet lukken want het is reeds eerder op dit forum gebleken dat het houden van een huisdier beschouwd wordt als een menselijk recht.Bedankt voor het nuttige antwoord.“Art.3...§ 2. De verhuurder kan de huurovereenkomst evenwel te allen tijde beëindigen met inachtneming van een opzeggingstermijn van zes maanden, indien hij voornemens is het goed persoonlijk en werkelijk te betrekken of...De opzegging vermeldt de identiteit van de persoon die het goed zal betrekken en de band van verwantschap met de verhuurder...”(Woninghuurwet 20 februari 1991).
Er een mini-creche in vestigen is niet ’persoonlijk en werkelijk te betrekken’.
Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be/.Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten.
Dus als ik het goed begrijp, als mijn vriend zijn adres dan daar zet dan kan het wel? (vermits hij verwant is met de huisbaas)
Of zie ik het te simpel?
De correcte manier is wss de mensen via de rechtbank buitenzetten wegens niet naleven van het contract, maar tegen die rompslomp ziet de huisbaas op, wat te begrijpen is omdat hij dit al met de vorige huurster van dit huis heeft moeten doen.
Maar als dit de enige manier is, dan zullen we het wel zo doen.
Omwille van de lange procedure was de huisbaas in de eerste plaats dus op zoek naar een andere manier.Als ze constant te laat betalen, zult u ze misschien via de rechtbank kunnen buitenkrijgen, maar i.v.m. dat huisdier zal het niet lukken want het is reeds eerder op dit forum gebleken dat het houden van een huisdier beschouwd wordt als een menselijk recht.
Hou er wel rekening mee dat het een lange procedure kan zijn.
Hou er ook rekening mee dat als u het huis gaat gebruiken voor handelsdoeleinden, dat uw nonkel er belastingen zal moeten op betalen en dat hij dus minder huuropbrengst zal hebben.
Lenny
... juist, maar als je ook maar iets van die huurkosten gaat aangeven aan de belastingen als kosten voor je zaak, dan heeft de huisbaas het toch zitten bij controle! Dit weet ik omdat ik mijn huishuur niet mocht aangeven als beroepskosten toen ik nog huurde.En nee de huuropbrengst zal niet minder zijn, want een gebouw voor een mini-creche mag gehuurd worden als woning en hoeft niet als handelspand gehuurd worden.Als ze constant te laat betalen, zult u ze misschien via de rechtbank kunnen buitenkrijgen, maar i.v.m. dat huisdier zal het niet lukken want het is reeds eerder op dit forum gebleken dat het houden van een huisdier beschouwd wordt als een menselijk recht.
Hou er wel rekening mee dat het een lange procedure kan zijn.
Hou er ook rekening mee dat als u het huis gaat gebruiken voor handelsdoeleinden, dat uw nonkel er belastingen zal moeten op betalen en dat hij dus minder huuropbrengst zal hebben.
Lenny
En ik heb ondertussen ook teruggevonden waarom.En toch hoef je als mini-creche niet als handelspand te huren, hier ben ik 100% zeker van.
Het gebruik als crèche lijkt mij toch het uitoefenen van een beroepswerkzaamheid te zijn.
scorpioen
Je mag dan idd wel niet de huur aangeven als beroepskosten.