Autohandelaar keurt auto niet

dfh
Topic Starter

Autohandelaar keurt auto niet

#1 , 30 apr 2015 14:20

Ik heb 2 weken geleden een auto gekocht bij een handelaar.

Voorschot betaalt van 400 euro en de auto ging gekeurd zijn de volgende dag(mondeling afgesproken).

Nu zijn we reeds 2 weken later, verkoper reageert niet op telefoon, is ook niet te bespeuren op zijn zaak.

Nu hebben wij echt dringend een auto nodig en vroegen wij ons af of wij mochten afzien van de aankoop zonder verlies van het voorschot aangezien hij toch zich niet aan de afspraken houdt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 30 apr 2015 15:03

Heb je schriftelijke bewijzen van aankoop en naam van handelaar. Voor te beginnen handelaar in gebreke stellen met AS dat u de wagen binnen de 5 dagen wenst geleverd te zien, daar de afspraak van levering reeds 2 weken voorbij zijn. Als jijzelf de aankoop verbreekt ben je zeker u voorschot kwijt, staat die wagen er nog of kun je dit niet zien. Misschien is hij onder tussen in faling gegaan.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

dfh
Topic Starter

#3 , 30 apr 2015 23:26

Ja ik heb een factuur van de wagen

Dus als de wagen binnen de 5 dagen dan nog niet geleverd is na ontvangst van de brief kan ik de aankoop verbreken?
En ja de wagen staat er al 2 weken, niemand te bespeuren.

Reclame

sloeberken

#4 , 02 mei 2015 09:44

Ja ik heb een factuur van de wagen

Dus als de wagen binnen de 5 dagen dan nog niet geleverd is na ontvangst van de brief kan ik de aankoop verbreken?
En ja de wagen staat er al 2 weken, niemand te bespeuren.
Nee je mag de koop niet zelf verbreken, dan best een advocaat raadplegen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Consumenten Koop”